close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306 2001: 3-polig Thermocontact

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1360, Vermogen (kw): 55

Op een 306 1.4 van 2001 loopt de motortemperatuur in zomerse omstandigheden (en aan het stoplicht na een snelwegritje) vlot de 90° voorbij. De ventilator schiet daarbij niet in actie.
Ik wil het thermocontact controleren en merk dat dit 3 aansluitpennen telt.
Kan iemand me laten weten hoe dit contact werkt, a.u.b. Is dit een contact voor een ventilator met 2 snelheden ? Bij welke motortemperatuur is de eerste snelheid dan verondersteld in werking te treden (ik lees soms berichten die het hebben over inschakeltemperaturen van ruim boven de 100° C, waarbij ik toch even van m'n stoel val ...)

Geplaatst door

luuke64 (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hoeft niet van de stoel te vallen doordat het koelsysteem onder druk staat door de dop zal het koelwater ook later gaan koken .
Meet eens op de stekker , je hebt waarschijnlijk 1 plus die dan via je thermocontact doorgeschakeld wordt naar je fan .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.