607 3.0 V6
als je VOOR de auto staat, doet de moterkap open en je ziet het blok.
welke is dan de 6de cilinder? de linkse of de rechtse?
wel graag antwoord als je het 100% ZEKER weet aub....
thanks:)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry, hier nogmaals maar nu mèt rode pijl.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/33/motorblok607v6.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/33/...][img]http://img33.imageshack.us/img33/3453/mo...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Succes
toch raar want ergens anders kom ik dit tegen:
"als je voor de wagen staat worden de bobines als volgt genummerd :
6 5 4
1 2 3
dus dan is de 6e cilinder links achter"
de 6de bobine is kapot dus wil weten welke het is...
12 jaar
Mokka, de pijl staat bij de zesde cilinder.
dus m'n vorig bericht klopt dan niet?
klopt het wel dat bobine 6 links achter is?
12 jaar
Een handig weetje voor de (meeste) peugeots: Cil 1 is altijd de cilinder die het dichtst bij het stuurwiel zit, maar..............als cilinder 6 een uitgelezen storing is, dan geeft het electrisch bedradings-schema aan dat de bedrading/bobine van cil. 6 de achterste cilinder is het dichtst bij de distributie. Erg verwarrend en durf dus ook geen correct antwoord te geven. Ervaring is dat meestal de bobines onder het inlaatspruitstuk kapot gaan.
ok bedankt dus ik kan er van uit gaan dat bobine 6 de bobine links achter is?
12 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/835...][img]http://img835.imageshack.us/img835/6139/...[/img][/url]
ok bedankt!!!
12 jaar
net bobine 6 vervangen (links achter) en het probleem is opgelost!
bedankt voor de reacties!!!
12 jaar
mooi zo...bedankt voor de feedback.
Dat zijn Renault bobines hé, als je er naar kijkt gaan ze om al stuk. (bij de en montage van de bougies) Bougie vervangen moet gelukkig maar om de 120000 km. Het is ook een motor die PSA samen met renault ontwikkeld heeft. Daarom zit cil1 mischien niet tegen het vliegwiel?
@pt Renault hanteert ook net als PSA 1ste cilinder bak zijde
en wij zeggen altijd dat het bobines van Peugeot/Citroën zijn ;)
[quote=Renaultmonteurtje]en wij zeggen altijd dat het bobines van Peugeot/Citroën zijn ;)[/quote]
Jaja....nog effe! Het zijn toch echt Renault bobines (uiteraard). Anders gingen ze niet zo snel kapot. LOL
HAHA,Kunnen we niet nog een ander de schuld geven !!?? De fabrikant van de bobines misschien, wie heeft die zooi gemaakt, Elektrofil, sagem of een 1 of ander japans merk, jaja die gaan ook stuk.
@niek, ook een goed idee, we geven gewoon de fabrikant de schuld
ik heb hetzelfde probleem met bobine 4. Dan is dit de meest rechtse achteraan volgens het schema. Vraag is nu volgens ervaringen die jullie opgemaakt hebben, ben ik beter met enkel bobine 4 te vervangen of beter van eerste keer alle 6? Ik wil weten of dit probleem vaak voorkomt na een bepaalde km. Mijn auto heeft al 210.000 km, zit de kans groot dat ik dezelfde probleem straks met de andere bobines ook krijg? Wat raden jullie aan vrienden? Thanks
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar