Peugeot 607: Aanjager kachel

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

Hallo allen,

Vanmorgen viel na ongeveer 5 minuten rijden de kachelventilator uit (na een tijdje hard blazen, het begon net warm te worden).
Opnieuw starten helpt niet.

Auto heeft een climate control, handbediening van de ventlilator stand (met knopje op dashbord) heeft geen effect.
Iemand een suggestie waar te zoeken?

PS
Het is nu heel koud in de auto, alleen de rijwind zorgt nog voor iets doorstroom langs te kachel radiator.

Vriendelijke groet,
Marco

607 3.0V6

Geplaatst door 607 3.0V6 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

j@n-willem (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste marco, waarschijnlijke is je kachel module/weerstand defect en of je stekker is ingebrandt. als je rechts onder passagiers kant 3x plug klem verwijderd. zie je hem zitten met 2 groene stekker's dealer of automaterialen kunnen hem leveren is valeo € +_ 80,-

607 3.0V6 (0), 12 jaar geleden

Hallo Jan Willem,

Bedankt voor je reactie.
Had net al even gekeken, zekering was nog heel. Ventilator er uit gehaald, schoon gemaakt en even 12V op gezet, deze ging draaien.
Toen alles aangesloten en gemeten, de spanning naar de motor viel geheel weg. Spanning naar de kachelweerstand (elektronische sturing) bleef wel.

Wat jij al vermoedde, denk ik nu ook. Zal een nieuwe kachelweerstand er in gaan zetten.
Kennelijk na 270.000 km aan draaiuren even wat aandacht nodig ;-)

Bedankt!

Groet,
Marco

607 3.0V6 (0), 12 jaar geleden

Ter afsluiting van deze post.
Ik heb vanmorgen een nieuwe kachelweerstand bij de dealer opgehaald, direct in de auto gezet (was heel koud vannacht, min 11) en alles werkt weer als vanouds!

Goed om te weten, tweedehands via internet (sloop jaar 2001) kost de weerstand Euro 50,-. Nieuw bij de dealer Euro 84,67.
Mijn keuze is gegaan voor de nieuwe, ik heb geen zin om tijdens een vakantie in bijvoorbeeld Portugal nogmaals op zoek te moeten gaan naar een weerstand. Al weet je bij voorbaat nooit of een 2e hands eerder stuk zal gaan, wellicht dat de nieuwe een modificatie heeft ondergaan.

Groet,
Marco

John007 (0), 8 jaar geleden

Goedenavond,
topic is al even oud maar had toch een vraagje.
Mijn klant heeft hetzelfde probleem, maar als kachelweerstand defect is werkt toch nog de hoogste stand?
Of is dat niet bij een type met climate control?

hoor graag van jullie, alvast mijn dank

607 3.0V6 (0), 8 jaar geleden

Hallo John,
Volgens mij gaat er intern in de kachelweerstand een transistor defect, deze vervangen en het zou weer werken. Het geheel heet nog een kachelweerstand maar is eigenlijk gewoon een elektronische aansturing.
De transistor is om de spanning / stroom naar de ventilator aan te sturen. Defecte transistor is meestal geen spanning naar de ventilator. In theorie zou er een sluiting in de transistor kunnen zitten met als gevolg daarvan volle spanning naar de ventilator, denk niet dat dit veel voorkomt.
Groet,
Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.