hallo collega's,
ik ben op zoek naar een tekening van een automaatbak van een 4hp20 bak.
de bak schakeld niet en uilezen met kts bosch geeft aan magneetkleppen.
het lijkt of de bak in alle versnellingen tegelijk staat ?
nu wil ik graag weten hoe het zit met dit gedeelte uit te bouwen en te reinigen en de bak te voorzien van nieuwe olie.
klant heeft te weinig centen, dus wegbrengen voor revisie zit er niet in.
alvast bedankt voor de reactie's,
mvg Eric @autovalente.nl
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alstie niet schakeld dan staatie meestal vast in zijn 3. Werkt de achteruit nog wel?
Hallo peugeottechnieker,
Hij schakelt zowel in D als achteruit, je kan er 30 sec. Mee rijden maar gaat erg moeilijk.
Is al een paar weken geleden dat ik hem heb uitgelezen, er stond niet dat hij in zijn 3 bleef staan, maar wat over de magneet kleppen, volgens mij 5 en 6.. had hier ergens gelezen dat het reinigen van het kleppenhuis kon helpen.
Vandaar dat ik er een tekening van wilde.. ik ga ervan uit dat de klep eenheid achter het metalen deksel aan de voorkant zit, klopt dat ?
Alvast bedankt voor je reactie.
Mvg Eric @autovalente.nl
Volgens de klant is het overigens gekomen toen hij hard moest remmen voor een fietser?? Klinkt raar vind ik
als de bak in noodloop staat kan dit de volgende oorzaken hebben, te laag oliepijl,
onderberking standenschakelaar,
onderbreking bedrading
onderbreking in schakelventiellen (die zitten achter het carterpan)als daar een van stuk is kan je dat met een weerstand meting contoleeren,
als een van de 5 een afwijende weerstand geeft zal die stuk zijn.
arie
12 jaar
Even een tip, PSA (peugeot en Citroen) hebben een website voor niet dealers en particulieren waar je onderdelen kunt opzoeken en waarop ze ook getekend staan. Zie http://public.servicebox.peugeot.com/ je moet dan wel even registreren.
Ik zou eerst het olie peil controleren, dit moet bij 60 graden,inbus bout(is niveauplug) zit bij de linkeraandrijfas. Hier gaat speciale esso vloeistof LT71141 in. Als er echt met te weinig olie gereden is waardoor er slijpsel in de bak zit en de kleppen vervuilen dan vrees ik het ergste voor de rest van de bak, maar goed je kan het proberen. Let goed op de kleur en aanwezigheid van slijpsel in de olie als je hem (warm) aftapt.
Die kleppen van deze ZF bak is eigenlijk nooit iets mee, dat is die andere bak die in de kleinere modellen zit. De AL4 bak , Die is van Renault.
Om je vraag te beantwoorden, het kleppenhuis zit inderdaat achter het deksel.
Beste Arie en peugeot technieker, bedankt voor de reactie's, ik ga van de week eerst eens even op die site kijken voor wat meer info over de bak en dan maar eens peilen , bekijken en meten.. ik laat de uitkomst weten.
@peugeottechnieker.. meten van het oliepeil wel gewoon met lopende motor en in P neem ik aan ?
Volgens de klant is het overigens gekomen toen hij hard moest remmen voor een fietser?? Klinkt raar vind ik
Wij hebben hetzelfde een keer voorgehad met een 307 wel met een AL4. Klant had ook bruusk moeten remmen en daarna versnellingsbak kapot. Wij hebben de hele bak gedemonteerd en er was een remband gebroken. Die vervangen en alles in orde. Misschien kan je hier iets mee.
hallo vervoort11761,
ik dank je voor je bijdrage, als ik de auto zo voel zou het dat idd wel eens kunnen zijn, lijkt idd wel of er een rem op blijft hangen.
ik zal van de week eens kijken naar de auto en de bevindingen hier plaatsen.
mvg Eric @autovalente.nl
Ja peilen in P met lopende motor.
hallo geachte,
de remband is idd gebroken..
bedankt voor het meedenken iedereen
mvg Eric @autovalente.nl
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar