Hoi,
Ik zit met volgende. Heb nu de domme pech dat even alles tegelijk komt. Auto moet voor APK en grote beurt.
- Banden zijn slecht, allen moeten worden vervangen
- Grote beurt
- Bakolie automaat verversen
- Distributieriem
- Roetfilter + additief
- lawaaierige pulley, pulley vervangen
- Optioneel: carterfilters beide turbo's
-------------------------------------------------------------- +
3750,- !!!
De auto heeft 223.000km gelopen en bij 201.000km zijn laatste (kleine) beurt gehad zo'n 4 maand geleden.
Ik zit vanuit kostenoverweging ah voldgende te denken;
1) Nu alleen grote beurt met banden.
2) Van de zomer distributie, pulley, olie automaat en beide carterfilters.
3) Roetfilter + additief wanneer ik storingsmelding krijg.
Volgens boekje moet de riem(en) bij 240.000km vervangen worden. Ik ga daar voor de zomer nog wel overheen of kom iig dicht in de buurt. Alleen nu ben ik benieuwd hoeveel risico ik ga lopen vwb knappen van één vd riemen. (zijn er 2)
Is dit een reëel risico of zit er nog voldoende marge? (zeg 5%)
Roetfilter zat standaard in de beurt, deze heb ik er sowieso even geskipped. Ik ga zolang ik geen noemenswaardige problemen ondervindt daar geen 1000 euro aan spenderen.
Wat zouden jullie doen? Banden en remmen bezuinig ik niet op, maar ik zit natuurlijk ook niet te wachten op eventuele motorschade.
Hoor graag jullie mening.
Gr. Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
problemcar.nl is opgezet om samen technische problemen op te lossen.
Niet voor het maken van een kostenbegroting en/of discussies over het wel of niet uitvoeren van reparaties.
Daarom is dit topic gesloten.
Een ieder die TS van informatie wil voorzien, kan dit doen via de persoonlijke mail.
Moderator Problemcar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar