Peugeot 306: 306 1.4 '98 soms inhouden alleen bij koude motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Peugeot 306 1.4 met een Bosch monopoint injectie. (model met aparte bobine met kabels (zwart blok naast kop))

De auto start goed
Soms, bij koude motor houd de motor in onder het rijden.
Het lijkt of de motor te rijk loopt, of de ontsteking even hapert.

Zodra de temp meter op het dashboard boven de 75/80 graden komt is het over en rijd de wagen perfect!
Er branden geen lampjes op het dashboard.
Warme start heel soms wat moeilijk; even doorstarten en beetje gas geven (niet altijd).
Het verbuik is 1:16,8

Heeft iemand hier ervaring mee, en een oplossing?

Aernout

aernout

Geplaatst door aernout (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

klinkt als een defecte temperatuursensor...

aernout (0), 13 jaar geleden

Dat idee had ik ook al, maar als hobbyist zou ik natuurlijk heel goed iets over het hoofd kunnen zien.
Ik heb begrepen dat er 2 sensoren zijn?

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

meestal 1 in het motorblok voor de computer en 1 bij te thermostaat. maar heb de noodzakelijke info niet bij de hand. mischien dat iemand anders dat kan bevestigen..

aernout (0), 13 jaar geleden

Ik zal zien of ik ergens een Olieslager op kan duikelen om deze info daar in te zoeken!
Bedankt Maarten!

peugeottechnieker (0) PRO, 13 jaar geleden

De sensor die u moet vervangen is groen van kleur met een groene stekker er op (zit in zijkant cilinderkop of thermostaathuis) De andere is is blauw voor de meter en als er airco op zit heb je ook nog een bruine.

aernout (0), 13 jaar geleden

Fantastisch, ik ga zo snel mogelijk een andere kopen!
Allemaal hartelijk dank!

aernout (0), 13 jaar geleden

Gisteren een nieuwe sensor opgehaald. Het vaststellen welk type ik moest hebben was nog moeilijk ... de automaterialenzaak kwam met hele andere modellen volgens hun systeem. Op aanraden van hun heb ik het bosch nummer genoteerd. Hiervoor heb ik een camera in de motorruimte gestoken en diverse foto's gemaakt omdat het nummer natuurlijk op een niet leesbare plaats zat ... (werkt goed moet ik zeggen).

Maar nu de clou:
Hij loopt als een tierelier met de nieuwe sensor!
Probleem opgelost!

Moet ik nu nog de koelvloeistof ontluchten?
En zo ja, hoe doe ik dat?
Volgens de Olving heb ik daar speciaal peugeot gereedschap voor nodig, en verder gaat de uitleg niet ...

Nogmaals mijn hartelijke dank voor het meedenken en antwoorden, en ook voor het initiatief van deze site!

aernout (0), 11 jaar geleden

Hij loopt als een tierelier met de nieuwe sensor!
Probleem opgelost!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum