Beste Forumleden,
Ik heb een probleem met een peugeot 306 automaat het volgende probleem is aanwezig als ik de auto start
en ik wil hem in zijn achteruit zetten slaat de motor gelijk af, als ik dan weer opnieuw start zonder problemen
en ik zet hem weer in zijn achteruit weer hetzelfde verhaal. Nu heb ik het volgende al ontdekt dat is wanneer ik
de auto start staat de airco gelijk aan en als ik voor het starten de airco uitzet dan heb ik geen probleem meer dat de auto afslaat als ik hem in zijn achteruit zet. Nu heb ik onder het rijden de airco aangezet en dan valt me op dat het toerental van de auto sterk daalt en dan krijg je het probleem met een automaat als je afremt bij een kruising dat de auto gelijk afslaat. Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik het graag.
Mvg Carlo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hi Carlo
er is in principe niets mis met je auto in de zin dat ie kapot zou zijn. hij heeft wat afstelling nodig of jij hebt wat gewenning nodig.
ik rijd veel peugeotjes voor het werk en 9 van de 10 hebben moeite met de hoeveelheid vermogen welke de airco vraagt (wegtrekt!) aan vermogen. dat het toerental lager gaat lopen is juist een teken hoe ontzettend veel energie een airco verbruikt.
bij een handgeschakelde versnellingsbak geeft je wat extra gas. bij een automaat bepaalt de automaat het "aanpakmoment"en kun je soms lastig gas bijgeven om niet te hard "uit te schieten" bij inparkeren e.d.
dat vraagt dus om een gebalanceerde afstelling.
als het goed is heft de auto minder moeite met de airco wanneer ie eenmaal warm is.
mogelijk is het stationair-toerental iets te laag ingesteld.
echter: als de auto al beroerd loopt in stationair is het logisch dat ie afslaat wanneer er een beroep op hem wordt gedaan met zware airco en langzaam wegrijden in zn achteruit. beetje gas bijgeven kan geen kwaad.
airco bij start uitdoen is een veel beter idee en bespaart je zeker 10% benzineverbruik (en is beter voor je gezondheid).
check tevens je bandenspanning: is die wel hoog genoeg? de rolweerstand is veel zwaarder/hoger wanneer je zachte banden hebt, ook dan slaat ie sneller af en verbruik je uiteindelijk meer.
wat ik niet helemaal begrijp is dat je stelt dat de autop afslaat in zn achteruit wanneer de airco aan staat, maar verderop stelt dat ie dit ook in zn vooruit zou doen bij n kruising/stoplicht situtatie
enige wat op een hardware-fout zou kunnen duiden is "verzuipen"doordat de motor zelf een te rijk mengsel (teveel benzine/te weinig lucht)geeft met airco "aan"
of een mogelijk was er ooit een zwaardere alternateur (dynamo) welke tijdens de levensduur van de auto is vervangen voor een te lichte.
maar vergeet niet: peugeots zijn (net als franse vrouwen) krarrig en zijn snel op hun teentjes getrapt.
maar het toerental valt nooit zomaar weg: da's een kwestie van doseren.
praat eens met je auto, zeker voordat je er mee wegrijdt en vergeet niet te luisteren naar je auto.
soms doet ook een wasstraat wonderen.
vrgr Case
Kijk Case....dat zijn antwoorden waar t.s. iets mee kan!
Auto is inmiddels verkocht!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar