👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Mijn koelvloeistof wordt te heet. Op m'n metertje in het dashboard komt die tot 110 graden en dan slaat de fan pas aan. Ik ben er mee naar de garage geweest en die hebben het koelsysteem gecontroleerd, thermoschakelaar vervangen en het thermocontact vervangen. Ook hebben ze een externe thermometer in de vloeistof gehangen en de fan sloeg aan bij 95 graden op die meter. De garagist zei dat dit goed was, maar ik ben er nog niet gerust op. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Oude koelvloeistof? Verstopt systeem? Vuil systeem?
Gr
Ernst
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de fan aanslaat bij 95 graden lijkt me dit geen probleem. Het kan zijn dat er een afwijking in je meter op het dashboard zit.
Als je geen idee hebt hoe oud je koelvloeistof is kan het geen kwaad om deze eens te verversen. Normaal gesproken is de verversingstermijn van koelvloeistof 2 jaar.
Op welke plek heeft de monteur de thermometer in de vloeistof gehangen?? Waar je ook even naar kan kijken is of de koelvloeistof bij warme motor wel door het expansietankje circuleert
Ik denk in de radiateur? Zou geen andere plek weten. Waar kan ik het expansietankje vinden bij mijn auto?
14 jaar
Mijn excuses: je hebt geen apart expansietankje bij jou auto is het reservoir direct tegen de radiateur geplaatst dit is dan ook de enige plek waar de monteur kan hebben gemeten. Als deze dop open is bij een draaiende motor moet hier wel enigszins stroming in de koelvloeistof zitten.
Als je dit controleert en je opent de dop doe dit dan uiteraard wel voorzichtig, het beste is even de motor warm laten draaien met de dop eraf.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar