👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Afgelopen zondag begonnen de problemen met mijn 306 (1.4l, phase 2), de motor begon te bokken/stotteren. Het voelde een beetje alsof er even geen gas meer werd gegeven, dit terwijl de toerenteller niet zakte als dit gebeurde. Dit gebeurde vrij onregelmatig, soms bij constant 2000rpm, soms bij optrekken, geen regelmaat in te ontdekken. Vlak voordat ie moeilijk ging doen trouwens even wat wat steviger opgetrokken voor een korte snelwegoprit. Op de terugweg begon de auto weer moeilijk te doen, echter na een km of 10 ging het de verdere reis weer zonder problemen.
Volgende dag naar de garage, ECU gaf storing aan in Lambda-, klop-, MAP- en nog 2 sensoren. Gezien de garage niet in zomaar alles wou vervangen is de ECU gereset met de mededeling dat ik terug mocht komen als de problemen terug kwamen. Op de terugweg van de garage leek de motor lekkerder te lopen, echter die avond startte de motor niet meer. Het klonk alsof de startmotor 'm aankreeg, maar de motor direct weer af sloeg. Volgende ochtend startte de auto wel weer, naar de garage gebracht en de ECU geeft nu geen storingen aan. De garage dacht dat het de BPD-sensor zou kunnen zijn, echter weet dit niet zeker en weet dus ook niet of vervanging het probleem op gaat lossen.
Is er hier iemand die een vergelijkbare ervaring heeft of specifiek voor deze motor waar deze problemen vandaan kunnen komen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zo n bdp sensor is wel een verdachte ik denk dat het verstandig is om deze tevervangen daar er geen andere storingen in het geheugen staan.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar