auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: slecht lopende dw8

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dw8

ik heb net een peugeot 306 1.9 d type dw8 aangekocht. Toen ik met deze een proefritje deed leek deze perfect te rijden. 2 dagen later probeer ik deze te starten maar de accu was leeg. Ik heb deze dan ook gewoon door te duwen gestart. Maar deze leek niet meer normaal te werken. Ik had een stotterende motor. Ik zag dat er ook geknoeid was met de eerste injector. ( met kabeltje ) Ik heb deze vervangen maar dit heeft geen oplossing gegeven. Ik dacht eventueel aan slechte mazout. Heb de tank leeggereden en nieuwe mazout getankt van waar ik altijd al heb getankt. Maar geen verbetering. Distrubutie stond op punt. Toch de riem en rol vervangen. Bleef slecht lopen (blauwe rook, stotterende motor, precies alsof 1 zuiger niet werkt, op roulanti ook een heel fel pingelende motor) heb als laatste hoop de brandstof/injectiepomp vervangen. Niet met een nieuwe maar van een nog werkende berlingo afgedraaid bij de afbraak. Model dwlp12 van delphi. Na het vervangen van deze pomp leek het probleem opgelost te zijn. Ik heb geen blauwe rook meer. Stottert niet meer zoals ervoor. Maar bij het rijden gaat de lichtje van motorstoring af en toe branden en als je u gaspedaal constant houd tijdens het rijden stottert hij nog steeds lichtjes. Bijvoorbeeld op de autostrade tijdens een constante van 120/uur gaat de motor af en toe stoten alsof er geen brandstof komt of er iets mis is met de timing alhoewel alles op punt staat. 3 pinnen ( nokken pomp vliegwiel komen overeen). Iemand hier ervaring mee? Kan dit aan de kleppen liggen of is de pomp ook gewoon versleten? Ik heb mij gek gezocht

mvg

Geplaatst door

ekrem (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brandstoffilter goed? EGR klep?

maarten4874 0
badge

12 jaar

Klepspeling in orde? De inlaten zakken allemaal in. Vacuum-3wegklep voor aansturing EGR afdoppen.

moderator 0
badge

12 jaar

Ik ben het met moderator eens. Maar lampje gaat niet aan van een blokkerende 3 weg klep of kleppen die dichtstaan. Dat probleem zit meestal in de elektronisch geregelde vervroeger. (het felle pingelen duid hier ook op). De stekker van de piezo verstuiver op de cilinder aan db zijde wil wel eens slecht kontakt maken, deze er van tussen knippen en aan elkaar solderen. De vervroegingsklep op de brandstofpomp is ook een mogelijke oorzaak, deze vervuild en gaat dan haperen verder zit ook hier een doorverbindingstekker aan die wel eens problemen geeft. De klep is los te verkrijgen maar relatief duur (448,80 euro !!) Verder moesten we voor dit probleem ook wel nieuwe software laden.... Laat hem anders voor de zekerheid eens uitlezen.

Succes.

[quote=peugeottechnieker]Maar lampje gaat niet aan van een blokkerende 3 weg klep[/quote]
Dus wel. Zelfde motor ligt ook in de Toyota Corolla en afgelopen december exact hetzelfde probleem gehad. Ook daar ging de storingslamp branden.
Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

De oplossing staat bij reactie 12 ( #12)

Succes.

Averdonk 0
badge

12 jaar

Hey,

Alvast bedankt voor de vele reacties. Ik ben ook al gaan lezen bij de link van de toyota corolla die een gelijkaardig probleem had. Ik had de brandstoffilter al vervangen. De egr was ook al afgekoppeld (beide vacuumleidingen afgekoppeld, zowel van de smoorklep als van de luchtklep) hier ook schroefjes ingestoken voor de vacuum geen verlies te laten maken. De lmm heb ik echter wel nog niet uitgetrokken en de stekker van de egr ook niet. Enkel de vacuumleidingen. Donderdag worden de kleppen geregeld en ook de riem en timing gecontroleerd. De dealer had ook al voorgesteld om de waardes na te zien. Dus eventueel nieuwe software laden kan ook. Ik had ook nog een vraag over het antwoord van dat de vervroegingsklep de oorzaak zou kunnen zijn. Bedoel je hiermee de solenoid? (nr2) en de doorverbindingsstekker. Waar kan ik deze terug vinden op de pomp? is dat deze die u op de afbeelding kan zien (nr1) .
[url=http://postimage.org/image/kk83k24u9/][img]http://s16.postimage.org/kk83k24u9/Captu...[/img][/url]

ekrem 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.