Beste mensen,
Sinds een aantal jaar rijd ik vol plezier in mijn peugeotje. Er waren een aantal problemen met de koeling ( de koelslang was gescheurd) Dus die heb ik laten vervangen. Het bleek dat de vorige eigenaar olie had proberen bij te vullen in de koelvloeistof reservoir. Dus ook de radiateur en slangen laten spoelen bij de garage. Want de koppakking bleek goed te zijn.
Nu 40.000 km verder, lekt mijn radiateur en is een van de slangen weer op hetzelfde punt gebarsten.
Wil je deze slangen laten vervangen bij de dealer dan komt er een heel nieuw kachelsysteem in, wat erg veel geld kost. Dus mijn vraag is heeft iemand een nieuwe radiateur en slangenset voor me. Of heft iemand een beter idee over hoe ik het beste mijn auto kan laten maken of zelf kan maken?
Alvast bedankt!
Groet,
Benjamin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vraag 1, wat bedoel je met kachelsysteem?, want die 2 slangen die naar de kachelradiateur lopen zijn gewoon te koop. (geleverd als 1 slang)
vraag 2, hoe is geconstateerd dat de koppakking goed is? is de kop eraf geweest?, en zit er niet weer olie in het koelsysteem?
Atnwoord 1: Ik bedoel de slangen die van de radiateur naar de motor lopen, en van de motor naar de aansluiting aan de rechterzijde(bestuurderskant)
Antwoord 2: Ik heb geen idee hoe de garage dit heeft gedaan, maar zij vertelde mij dat de koppakking nog in orde was nadat ik had gevraagd of zij dit wilde controleren.
Al vast bedankt voor uw hulp!
17 jaar
als ik het verhaal goed begrijp, is er 40000km geleden een slang vervangen, en nu deze op dezelfde plaats weer stuk is zou er een wat u noemt een heel nieuw kachelsysteem in moeten. dit volg ik ff niet. voor de veiligheid, hebben we het over de motorradiateur of de kachelradiateur die lek is?
Hoi Harry,
Ik ben toen het probleem van de lekkende slang zich voor het erst voor deed naar de dealer gegaan. Omdat al de slangen die te maken hebben met de koeling en de kachel daar als een onderdeel besteld worden zou er dus inderdaad een heel nieuw slangen systeem in moeten. Wat zo'n 300 euro zou gaan kosten.
De slang die kapot is is de slang van de motor radiateur. De radiateur waar de koelvloeistof in gaat.
Nog een andere vraag, zijn deze slangen van de 1.4 versie hetzelfde als die van de xsi versie?
groet.
17 jaar
Waarom zou er een nieuwe kachelradiateur in moeten? Dat snap ik even niet. Alleen de radiateur en slangen vervangen is toch niet zo'n hele dure aangelegenheid?
Sytze
Ja dat dacht ik ook, maar bij de dealer kwamen ze met een prijs van rond de 500 euro voor deze reperatie!
17 jaar
Dat vind ik nog een bult geld. Radiateurtje kost hier 100 euro en de slangen een paar tientjes. Reken maar uit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar