Weet iemand hoe het vacuum in de brandstoftank van een 306 xsi wordt geregeld? Hij wordt nu nl. helemaal vacuum gezogen totdat hij lucht aanzuigt door de brandstofdamp afzuiging? ik kan nergens een beluchtingsklepje vinden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebben wij er zelf bijgemaakt met een benz filtertje er tussen komt ook bij 307 voor de dealer monteerd nieuwe tank
Vlakbij de tankvlotter zit een klep hier zit vervolgens een slang aan die ergens op de vulhals is aangesloten. Misschien als je de achterbank op tilt en het deksel weghaald je de klep wel ziet.
[quote=126]hebben wij er zelf bijgemaakt met een benz filtertje er tussen komt ook bij 307 voor de dealer monteerd nieuwe tank[/quote]
Plaatselijke dealer vertelde mij ook al dat brandstof tank vervangen moet worden. Maar dat lijkt mij overbodig. Wat te doen om zelf een ontluchtingklep maken? moet er bijvoorbeeld een bepaalde onderdruk aanwezig zijn.
Nog even een andere vraag het elektronische klepje voorin bij het koolstoffilter staat dat de meeste tijd open? klepje werkt nog wel maar staat bijna altijd open.
[quote=205GTiGriffe]Vlakbij de tankvlotter zit een klep hier zit vervolgens een slang aan die ergens op de vulhals is aangesloten. Misschien als je de achterbank op tilt en het deksel weghaald je de klep wel ziet.[/quote]
Is dat niet bij een ouder motor type? Hier loopt namelijk geen slangetje vanaf de vlotter naar de vulhals.
Als ik op de tekening van peugeot kijk zie ik ook 2 type tanken eentje met een extra aansluiting waar eenslangetje op aangesloten zit. dit type zit niet in de auto.
Je hebt gelijk, ik heb bij oud type gekeken.
Tsja dan zit er een klep vast op de tank, waar een slangetje naar bovenste stuk tank gaat en andere kant van klep naar een soort buffer net onder de vuldop.
lijkt mij allemaal erg omslachtig. Ik zou gewoon een gaatje van ca 2 mm in de tank dop boren, lijkt mij het een voudigst
ja en dan benzine lekkage bij tanken.
kijk eens naar de vuldop.
zit hier een beluchting in?????
Lekkag bij het tanken lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar bij een ernstig ongeluk niet ondenkbaar. Al geldt dat ook als je zelf klepjes ed aanbrengt.
Tevens kun je bij problemen zo een nwe tankdop monteren en dan zijn alle gedane wijzigingen ongedaan.
Dat lijkt me iets minder eenvoudig als je zelf gaat klooien met klepje's en slangetjes om naar eigen inzicht e.e.a. te "modificeren". Vraag me ook af of de zelfbedachte klepje truc betrouwbaar is en of je een klant kunt vinden die dat wil betalen met alle risico's vandien. Gaatje in tankdop doe je uiteraard gratis, als service, en als je er bij uitlegt dat dit de goedkoopste oplossing is en zelfs weer terug gedraait kan worden als het de klant niet bevalt, is die vlolgens mij het meest geholpen.
[quote=wkhoek]lijkt mij allemaal erg omslachtig. Ik zou gewoon een gaatje van ca 2 mm in de tank dop boren, lijkt mij het een voudigst[/quote]
en gaatjes boren boven op de tank is geen lekkage.??
noemen jullie dit gecontroleerd ledegen
tank DOP zit bij mij boven aan de vulpijp. ik weet niet hoe jij jouw auto aftankt . . . . . . .
entegen woordig liggen die vlak boven de boven kant tank
daarbij vullen de meeste mensen de tank tot aan de rand.'
met rijden zie je de benzine er lekker uit klotsenin de bocht
ik ben zelf werkzaam bij dealer en gaatje in de tankdop boren is de beste en goedkoopste oplossing! wij hebben daar geen klachten,problemen mee gehad.
wel boor je natuurlijk het gaatje aan de binnenkant van de dop. niet door en door.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar