ik heb prive een peugeot 306 en heeft al lange tijd last van inhouden/stotteren bij vooral lage toeren en meestal onder de 4000 r/pm groene koelvloeistof temp. sensor al vervangen(op advies van dealer),lambda regeling gecont(ook op toeren) ook in orde en uit laten lezen bij een officieel dealer(ook daar geen storingen)
massa punt op carroserie gereingd en gecont ook niets vreemds aan te zien.
map sensor + vacuumslangetje verv.
hij heeft het niet altijd, wie ow wie heeft nog tips voor mij? en zijn er nog meer massapunten?(neem aan van wel)
vriendeljike groeten dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr?
Koud of warm of beide?
hij heeft t zowel warm als koud en weersomstandigheden hebben ook geen invloed
Misschien eens injectors laten reinigen in combinatie met een nieuw benzine filter?
ok injectors zal ik laten reinigen,was ook al een advies van de dealer maar ik denk zal eerst nog eens vragen of er nog meer kan zijn,brandstoffilter is wel recent vervangen(ongeveer 40.000 km terug)
als ik mn injectors getest heb zal ik het laten weten bedankt robert.
mvg dennis
ik lees nog niks over bougies en kabels? zijn ze best wel gevoelig op.
sorry,ja ook al bougies,bougiekabels vervangen en met plantenspuit nog gekeken of de kabels/bobine oversloegen ook daar kwam niets uit.
alle onderdelen overigens origineel dus bij officiele dealer vandaan
brandstofdrukregelaar?? (die in de injectorgalerei zit)
ok en hoe kan ik die controleren? groeten dennis
gaan rijden met een benzinedrukmeter eraan denk ik en hopen dat de storing erin komt. maar misschien is het toch verstandig om zoals hierboven al gemeld eerst je injectoren te laten testen/reinigen, en als dat niet helpt ondanks dat je al een hoop voor niks hebt gedaan deze regelaar dan toch maar gewoon te vervangen. (kost volgens mij ook niet zoveel)
had vandaag even tijd op mn werk dus even snel naar de peug dealer gereden.... weer uitgelezen en blijkt dat de koelvloeistof temp sensor(de groene achterop het blok) weer/nog steeds een verkeerde waarde aangeeft.
de waarde fluctueerd tussen de 60 tot ongeveer 100 graden,op advies van de dealer bedrading doorgemeten en niets vreemds gevonden,neem aan dat het wel een grote invloed heeft als die temp sensor nog of niet goed werkt, iemand hier ervaring mee of heeft iemand het zelf al eens gehad?
mvg dennis
had vandaag even tijd op mn werk dus even snel naar de peug dealer gereden.... weer uitgelezen en blijkt dat de koelvloeistof temp sensor(de groene achterop het blok) weer/nog steeds een verkeerde waarde aangeeft.
de waarde fluctueerd tussen de 60 tot ongeveer 100 graden,op advies van de dealer bedrading doorgemeten en niets vreemds gevonden,neem aan dat het wel een grote invloed heeft als die temp sensor nog of niet goed werkt, iemand hier ervaring mee of heeft iemand het zelf al eens gehad?
mvg dennis
inlaat spruitstuk wil ook wel eens valse lucht trekken bij de afdichting op de cilinderkop. Inspuiten met remmen reiniger met draaiende motor en kijken / luisteren of de motor daarop reageert. (kijk uit voor spontane ontbranding door bougiekabels oid).
Vaak is het de groene temp.sensor achter op het blok dit is de temp sensor van de injectie, als je deze vervangen hebt en nog problemen het kan het ook de bobine zijn deze gaan ook regelmatig stuk
het is een heeeellllle late feedback maarrr misschien hebben mensen er nog iets aan!
uiteindelijk heb ik de stelmotor van de stationair klep op mn gasklephuis vervangen,dit ivm het aflsaan van de motor onder het rijden.
daarna nooit meer problemen gehad met het stotteren en uitvallen!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar