Hallo,
Ik heb hier een peugeot 2.0 XSI 8V met een te hoog CO.
Gedaan:
Nieuwe lambasonde
Gasklephuis schoonmaken
MAP sensor vervangen
Computer uitgelezen en gereset (geen foutmeldingen)
Injectoren gereinigd
Bougie kabels vervangen
Stappenmotor getest (goed)
Na deze handelingen nog een te hoog CO. Ik heb het lambasonde signaal getest van de nieuwe lamdasonde, dit signaal varieert niet. Waarna ik de kabels heb doorgemeten naar de ecu, dit was oke.
Kan het zijn dat als de temperatuursensor voor de injectie defect is, de lamdasonde niets regelt en deze pas ingeschakeld wordt als de motor boven een bepaalde temperatuur is. En dus in mijn situatie eigenlijk constant de benzine inspuiting krijgt van een koude motor??
Weet trouwens iemand welke sensor deze temperatuur meet??
Als iemand oplossingen heeft zou ik deze graag horen.
Alvast bedankt.
Groeten dennis vetketel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
werkt de voorverwarming van de sonde ?
of misschien sluiting op de staalmantel van de draad naar de ecu,
dit trekt het signaal naar de sonde weg.
Is de katalysator wel compleet ? soms ontbreekt de binnenwerk van de katalysator verpulvert of er uit gehaald ivm rammelen ,hierdoor krijg je ook een hoog Co verder wat zijn de andere waarden van de 4gas-meting ?
Probeer eens olie verversen ....zie onderwerp 307 1.6 te hoog co
succes,
CO stationair te hoog of bij verhoogd toerental of beide ?
17 jaar
@ H van Breda
Hij heeft een te hoog co bij stationair en verhoogd toerental. Hij loopt trouwens ook 1500 toeren stationair. Heb al gekeken of er een vacuum lek is ergens, maar dit is niet het geval
Nog even een toevoeging. Het CO loopt zelfs zo hoog op dat het buiten het bereik van de meter valt. Dus meer dan 10%
Tempsensor zal aan bakzijde vd kop zitten ,waardes zijn te meten aan de ecu.
17 jaar
als de weerstand van de temp meter goed is en de lambdasonde heeft wel een voorverwarming die functioneert de massa van computer is goed dan ga ik toch in de richting denken van een defecte m.m.c.
voedingsspanning: 5 V (aansluiting losgekoppeld)
weerstand: 2.000 - 3.000 ohm / 20 °C
weerstand: 200 - 300 ohm / 90 °C
De tempsensor die in de kop zit is volgens mij alleen voor de temperatuur meter in de auto. Er is toch ook een aparte temp sensor voor de ecu. In de carterpan zit ook een sensor. Kan deze niet voor de olie temp zijn?
Trouwens even voor de duidelijkheid, de lambasonde heeft 4 draden, dan klopt het toch dat:
2 witte draden voor de voorverwarming zijn( plus en min).
1 zwarte de signaaldraad.
1 grijze de massa draad.
Dan is toch tussen grijs en zwart het signaal te meten?
Ik hoop dat iemand mij met 100% zekerheid kan zeggen waar de ecu temp sensor zit.
In ieder geval bedankt voor al jullie reacties.
Groeten Dennis
ik had hetzelfde probleem met een 306 XT 1800. '93
ook van alles vervangen, geen resultaat.
bij dit blok zitten er 2 temperetuur sensoren onder het inlaat spruitstuk, 1 voor temp. aanwijzing, andere voor ecu. bleek dat dat voor de ecu slecht contact maakte, later bleek dat ook de massa van het blok ook niet 100% was.
probleem verholpen.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar