Peugeot 307: 307 1.4HDI 2003 start alleen met duwen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 HDI

Hi volk,

Ik kan mijn 307 niet aan de praat krijgen zonder dat ik m een duwtje geef en m in zijn 2de versnelling start ,wanneer ik de sleutel draai ;draait de startmotor goed en de accu is nog nieuw en doet t goed , bij t uitlezen (multi-diag) geeft ie aan iets met diesel-rail in t Frans , we hebben m naar de garage gebracht en die heeft de oliedop erafgehaald en er kwam veel druk uit de motor , daarna heeft de garage de zuigerveren,schaallagers boven en beneden vervangen (op t nippertje want de schaallagers waren aan t slijten en 1 zuiger was goed zwart), de cilinderkop nagekeken en de kleppen geslepen , de brandstof systeem nagekeken en alles schoongespoten (nieuwe filter , tank schoongemaakt , leidingen ,injectoren etc.)

dit alles heeft helaas niets geholpen ben nu 700 euro armer maar geen oplossing.en moet mijn auto dagelijks duwen (duwen is een paar pasjes lopen , erin springen en m in zijn 2de versnelling starten , dit gaat heel erg makelijk alleen is geen gezicht om m zo te starten;)

wie o wie ; bedankt volk.

307rijder

Geplaatst door 307rijder (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldtimer (0) PRO, 15 jaar geleden

deze motoren hebben last van een doorgesleten aanzuigleiding van de brandstof boven op de motor.En van matig werkende BDP sensoren, maar ik verdenk het eerste.

206gti (0) PRO, 15 jaar geleden

Dat alles voor 700euro? Laat tijdens het starten de brandstofdruk bij een dealer controleren. Als deze niet boven de 180bar uitkomt slaat hij niet aan. Met aanduwen draait de pomp misschien iets sneller waardoor de hij meer druk levert. Verstuivers die een te grote retouropbrengst hebben kunnen dit veroorzaken. Maar kijk eerst zoals "oldtimer" aangeeft naar de slangen boven op de motor.

307rijder (0), 15 jaar geleden

[quote=206gti]Dat alles voor 700euro? Laat tijdens het starten de brandstofdruk bij een dealer controleren. Als deze niet boven de 180bar uitkomt slaat hij niet aan. Met aanduwen draait de pomp misschien iets sneller waardoor de hij meer druk levert. Verstuivers die een te grote retouropbrengst hebben kunnen dit veroorzaken. Maar kijk eerst zoals "oldtimer" aangeeft naar de slangen boven op de motor.[/quote]
Sorry , ik vergeet bij te melden dat mijn buurman bij een universele garage werkt en in de weekend mag hij sleutelen , de 700 euro was voor alle onderdelen en heb hem natuurlijk ook wat gegeven.


en bedankt voor je antwoord , de brandstofdruk hoe kan ik dat zelf meten , welke onderdeel is dit ? we hebben de retourleidingen erafgehaald en gekeken of ze alle 4 dezelfde retour geven , dit was bij allen gelijk.

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

en toch kan het zo zijn dat de accu de startmotor niet snel genoeg rond draait zodat het mengsel zelf ontbrandt (zoals het hoort bij een diesel). Er kan een slecht contact in het startcircuit zitten maar ook kan de accu niet sterk genoeg zijn; probeer eens te starten met 2 accu's parallel.

307rijder (0), 15 jaar geleden

[quote=sjaak10918]en toch kan het zo zijn dat de accu de startmotor niet snel genoeg rond draait zodat het mengsel zelf ontbrandt (zoals het hoort bij een diesel). Er kan een slecht contact in het startcircuit zitten maar ook kan de accu niet sterk genoeg zijn; probeer eens te starten met 2 accu's parallel.[/quote]
Ik heb er twee staan , is dit wel veilig voor mijn wagentje en hoe sluit je dit parallel aan ?

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Je hebt de motor uit elkaar laten halen voor dit probleem, is wel erg rigoreus.
Ik zou eerst het advies van oldtimer opvolgen en dan eens naar de startcapaciteit kijken.

206gti (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=307rijder][quote=206gti]Dat alles voor 700euro? Laat tijdens het starten de brandstofdruk bij een dealer controleren. Als deze niet boven de 180bar uitkomt slaat hij niet aan. Met aanduwen draait de pomp misschien iets sneller waardoor de hij meer druk levert. Verstuivers die een te grote retouropbrengst hebben kunnen dit veroorzaken. Maar kijk eerst zoals "oldtimer" aangeeft naar de slangen boven op de motor.[/quote]
Sorry , ik vergeet bij te melden dat mijn buurman bij een universele garage werkt en in de weekend mag hij sleutelen , de 700 euro was voor alle onderdelen en heb hem natuurlijk ook wat gegeven.


en bedankt voor je antwoord , de brandstofdruk hoe kan ik dat zelf meten , welke onderdeel is dit ? we hebben de retourleidingen erafgehaald en gekeken of ze alle 4 dezelfde retour geven , dit was bij allen gelijk.[/quote]
Brandstofdruk kan je niet zelf meten dit zal je bij een dealer moeten laten doen. Die kan met de laptop de waarde tijdens het starten uitlezen. Meteen kan hij naar het starttoerental kijken. De retouropbrengst van de verstuivers kan je het beste meten met een afgekoppelde nokkenassensor en dan starten. De retour mag niet meer dan een paar druppels zijn.

307rijder (0), 15 jaar geleden

[quote=206gti][quote=307rijder][quote=206gti]Dat alles voor 700euro? Laat tijdens het starten de brandstofdruk bij een dealer controleren. Als deze niet boven de 180bar uitkomt slaat hij niet aan. Met aanduwen draait de pomp misschien iets sneller waardoor de hij meer druk levert. Verstuivers die een te grote retouropbrengst hebben kunnen dit veroorzaken. Maar kijk eerst zoals "oldtimer" aangeeft naar de slangen boven op de motor.[/quote]
Sorry , ik vergeet bij te melden dat mijn buurman bij een universele garage werkt en in de weekend mag hij sleutelen , de 700 euro was voor alle onderdelen en heb hem natuurlijk ook wat gegeven.


en bedankt voor je antwoord , de brandstofdruk hoe kan ik dat zelf meten , welke onderdeel is dit ? we hebben de retourleidingen erafgehaald en gekeken of ze alle 4 dezelfde retour geven , dit was bij allen gelijk.[/quote]
Brandstofdruk kan je niet zelf meten dit zal je bij een dealer moeten laten doen. Die kan met de laptop de waarde tijdens het starten uitlezen. Meteen kan hij naar het starttoerental kijken. De retouropbrengst van de verstuivers kan je het beste meten met een afgekoppelde nokkenassensor en dan starten. De retour mag niet meer dan een paar druppels zijn.[/quote]
Nou volk ik ben eruit , 206gti bedankt en de rest hiero ook bedankt , We hebben m nogmaals uitgelezen met de Laptop en inderdaad de dieselpomp , de druk is 90 tijdens het starten en die hoort ergens op 180 had ik ergens gelezen hiero , we hebben een andere dieselpomp gehaald en mijn wagentje is weer back in the game.Alleen is het een leenpomp en moet ik nog ff sparen voor een andere (450 euries gebruikt+garantie 3 mndjes)


bedankt allen.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Comcludeer ik hier nou uit dat het blok niet uit elkaar had gehoeven als je direkt naar de brandstofpomp had gekeken.
Of had dat een andere oorzaak.

307rijder (0), 15 jaar geleden

[quote=primera p11]Comcludeer ik hier nou uit dat het blok niet uit elkaar had gehoeven als je direkt naar de brandstofpomp had gekeken.
Of had dat een andere oorzaak.[/quote]
Ja en Nee , t begon met slecht starten(motor moest een paar keer draaien voordat ie aansloeg)dit werd met de week slechter , bij de garage hebben ze m op de uitleesstation gezet en die gaf geen oorzaak(brandstofdruk was goed op dat moment), daarna hebben we de oliedop erafgehaald en de druk was ook goed, week later was dit weer anders , de oliedop bleef niet zitten als je m losdraaide , oftewel er kwam teveel druk uit de motor , de conclusie was dat er drukverlies was in de motor en dat dit door versleten zuigerveren kon zijn , we hebben de druk opgemeten bij elke cilinder en er was id drukverlies , dus besloten om de motor eens onder handen te nemen en natuurlijk van alles vervangen(1ste en tweede zuiger waren zwartgeblakerd , zuigerveren waren niet optimaal, schaallagers hadden slijtage en 1 schaallager was bijna aan zijn einde , klepziting van 1ste cilinder is vervangen en alles is schoongemaakt en natuurlijk nieuwe (kop)pakkingen , nieuwe DR-riemset,olie en oliefilter) nadat we hiermee klaar waren was de startprobleem nog steeds niet verholpen , 2 accus geprobeerd voor een hogere starttoerental , retourleidingen nagekeken , tank schoongemaakt en de leidingen maar nog steeds niets............en dan opeens bij de vierde diagnose zien we dat de druk van de pomp veel lager is dan voorheen...........meteen alarm geslagen en bij de sloop van de werkgever van mijn aardige buurman een dezelfde pomp geleend...........................taraaaaaaaaaaa t lag aan de pomp.

al met al is mijn blok weer schoon rijd 5xbeter dan voorheen , olie vrij en weer fit.


nog een klein verzoekje heeft iemand ervaring met pomprevisie (type Bosch).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.