Onlangs heb ik bij een niet-merk dealer rondom remblokken en schijven laten vervangen van deze 307 XS. Ik weet dat ze problemen hadden met het bestellen van de juiste blokken.
Vanaf de eerste rit al was bij het linker achterwiel een geschraap en licht getik hoorbaar bij elke omwenteling van het wiel. Ik dacht dat zoiets wel weg zou gaan na een stukje rijden. Na ongeveer 20 kilometer gereden te hebben en het eerste stoplicht waar ik moest remmen viel mij op dat er een wolk (witte) rook achter de auto hing wat uit de wielkast kwam en in de auto begon het inmiddels behoorlijk te stinken naar de geur van verbrand materiaal. Het getik was wel weg vanaf precies dat moment, maar ik heb de boel gezien de stank en de rook toch aan de kant gezet en de de hulp ingeroepen van de ANWB.
De ANWB man heeft de remmen op straat volledig uit elkaar gehaald. Hij had zijn bedenkingen over de geplaatste blokken. Het viel hem op dat de remcylinder op de klauw namelijk inkepingen had, alsof daar de remblokken in zouden kunnen vallen. De blokken zelf hadden geen pinnen of uitstulpingen. Wel vielen ze probleemloos in de klemmen dus het formaat is wel in orde. De man vroeg zich af of het wellicht zo is dat die inkepingen met de handrem te maken hebben en dat ik daardoor met een geblokkeerde handrem heb gereden of iets dergelijks. Dat zou ook het schrapen en tikken hebben kunnen veroorzaakt: de handrem zou misschien niet helemaal los zijn gegaan.
Ik wil hier natuurlijk niet zomaar mee terug naar dat algemene garage bedrijf, want die weten niet beter. Het probleem is inmiddels helemaal weg, maar het zit mij toch niet lekker en ik wil niet dat ik bij de volgende keer dat ik de handrem aantrek problemen krijg en dan wellicht schade rij.
Komt iemand dit bekend voor? Hoe zien de originele blokken van Peugeot er uit, zit daar inderdaad iets op aan uitstulpingen aan de kant die niet de schijf raakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom niet beter weten ze verdienen er hun geld mee dus ze moeten beter weten laat er gewoon naar kijken
Daar heb je gelijk in. Maar dat bedrijf heeft gedaan wat ze goed leek, volgens hun is het goed... Eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel vertrouwen in.
Een vertrouwde dealer zal niet zo snel geneigd zijn even die auto op de brug te gooien en 4 remmen na te kijken zonder daar een leuk prijsje voor te vragen.
Iemand die wel eens die dingen vervangen heeft, kan mij waarschijnlijk snel uit de brand helpen.
16 jaar
De inkepingen van de plunjer zijn er om de plunjer weer in te draaien met speciaal gereedschap
joppe geeft het al aan ga gewoon even terug het is toch hun werk
16 jaar
Bij originele 307 achterremblokken zitten er GEEN nokjes op. Wél een soort plak-laagje aan de achterkant van alle 4 de blokjes.
indd, zuiger moet terug gedraait worden...vandaar de inkepingen..niet zo snugger van de anwb er.
mee terug gaan naar diegene die de remmen heeft vervangen.
misschien hebben ze niet geheel de klauw schoongemaakt waardoor de blokken niet soepel konden glijden in de klauw, nu de anwb er de boel weer uit elkaar heeft gehaald schuiven wel weer soepel.
rijd er even mee terug, en laat de boel inspecteren.
wat die plakkertjes betrefd vroeger had je yzeren plaatjes was om het piepen van de remmen tegen te dit zal hetzelfde beogen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar