close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: 307 storing katalysator-storing uitlaatgas

Bouwjaar: 2003, Motorcode: 2.0

als de motor warm is komen de problemen zoals afslaan bij stoplichten en rontonde's file rijden ? bijna onmogelijk-dan slaat de motor af en moet er worden gestart .dan begint hij op benzine ,en komt er storing katalysator te staan..vervolgens storing uitlaatgas ---diverse oplossingen bekeken op dit forum..al diverse dingen vervangen..oa; katalysator-bougie's-olie-filters-remmenreiniger over alle slangen en spruitstuk-vanavond een nw bobine er opgezet..pfff waar houd het op he..bij het uitlezen kwam er tevoorschijn misfire...ja dat kan dus alleen bougie's of toch de bobine zijn?
HELP!!!! ik weet het ff niet meer!!! gr. henk

Geplaatst door

henksuper (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Missfire is meestal de bobine

Of een arm mengsel. Heb je deze problemen ook als je uitsluitend op benzine rijdt (en dan wel een paar dagen)?

oldford 0
badge

15 jaar

ik heb gisteren een andere bobine er in gezet,en het probleen blijft!! wel ben ik er achter gekomen dat het alleen gebeurd als de auto op benzine rijd..en als de auto gestart wordt en ik zet de airco uit dan kan de motor zonder belasting even een minuut draaien en dan overschakelen op gas en daarna loopt hij weer gewoon...nu denk ik dat er mischien wel een injector stuk zou kunnen zijn...dit gebeurd allemaal alleen als de motor warm is..ff nog een blikje met injector reiniger ophalen..proberen.... gr. henk

henksuper 0

15 jaar

Wat voor een olie gebruik je? Deze motoren zijn berucht om hun vervuiling in onder andere de hydr. stoters.
Motor flushen wil dan nog wel eens helpen..

garageburgwal 0
badge

15 jaar

olie 5w40 van merk comma
maar vanavond gereden op benzine,en hij loopt echt snel zonder bijgeluiden of wat dan ook..en ineens was het alsof er een klep ofzo dicht klapt...weg vermogen en weer storing katalysator en dan storing uitlaatgas..motor loopt dan op 3cylinders lijkt wel..gestopt en weer gestart en rustig stationair even laten lopen onbelast..daarna overschakelen op lpi en we hebben weer vol vermogen dus ik denk niet aan klevende of hangende kleppen..oja vanavond weer andere bougie's er in gedraaid maar dit had dus ook geen effect..ergens had ik ook gelezen dat er tijdens het lopen op gas er een lambdasonde wordt uigeschakeld? welke is dat..de voor de kat of daarna..mischien is deze wel de boosdoende..hij loopt nl perfect op gas..

henksuper 0

15 jaar

Henk, heb je al eens uitgelezen op foutcodes? Volgens mij is het meer in de wilde weg onderdelen vervangen....

p0300..heb je hier iets aan??
dit was wel een niet zo dure uitlees apparaat

henksuper 0

15 jaar

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected


Mogelijke oorzaken,


Defecte Bobine
Slechte bougies
arm mengsel


of bij deze motoren de klep stoters, hoor je bij koude motor ook wat getik ?

bougie's vervangen-bobine vervangen-arm mengsel..zou dat kunnen door een defecte injector? hij loopt de eerste 10min.perfect!op benzine! als ik overga schakelen op lpg kan ik wel 300km doorrijden..echter na een korte pauze starten op benz. loopt hij direct beroerd!en komen de storingen..

henksuper 0

15 jaar

oja geen getik bij koude motor..loopt werkelijk mooi hoor!ja je hoort het tikken zachtjes vd injectoren..en later de lpg injectoren..maar die klinken wat zachter..geen kleptikken waargenomen..ik zal vd week compressie meten..je hoort nog...goed weekeind verder..henk.

henksuper 0

15 jaar

zo..ik denk het eindelijk gevonden te hebben..
terwijl de motor hobbelt en dus niet goed loopt,de stekkers er een voor een vd injectoren er af getrokken en...ja hoor bij de laatste de meest linkse bleef de motor op de zelfde wijze doorhobbelen..geen verschil..de ohmse weerstand op gemeten toen de boel nog warm was en vergeleken met de andere injectoren en deze had dus geen weerstand meer...wel als de motor koud is..maarja dan liep de motor ook prima..ik ga nu eerst een andere injector dr inzetten en zal deze pagina belangstellenden op de hoogte houden..wel ff een vraag..kan ik de 4 injectoren dr zo uit trekken samen met de toevoer buis?? gr. henk.
dan komt het afslaan zo nu en dan op lpg later wel weer..dat wordt weer zoeken..

henksuper 0

15 jaar

en.... jahoor het was dus inderdaat de injector..nu loopt de peug weer goed..nu nog eens er achter komen waarom hij zo nu en dan afslaat op lpi tijdens remmen en file rijden maar op benzine is hij weer als vanouds

henksuper 0

15 jaar

Henk, smeer ook even vloeibare pakking om de aansluiting van de ruitensproeirs, deze willen wel eens lekken bij e Citroën C3, hier door gaat d einjector defect. Als dit zo bij peugeot is weet ik niet, maar baad het niet, schaat het niet :)/.

he???dan heb je het nu toch over een ruiten sproeier?? ik heb het over de benzine injectoren..maar je hebt wel gelijk dat de ruitensproeier bak erg slecht is ..ik heb hem al dicht gekit op een naadje..

henksuper 0

15 jaar

Ja, de oorzaak is de aansluiting van de ruitensproeier op de motorkap ;) die lekken bij gebruik en daar door gaat de injector defect ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.