Peugeot 307: storing regeling brandstofdruk

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: DV6ATED4 fap

zopas nog een 307 binnengekregen die stil gevallen is al rijdend, klant kon niet terug starten, na ong 3/4u ter plaatse wagen startte direct. storing in motorebe P0087: gemeten raildruk is te laag t.o.v. de voorgeschreven druk. P0093: regeling brandstofdruk opbrengstregelaar opent minder ver dan voorgeschreven.
de pomp is nog van het type voor de CP1H pompen , maar weet niet direct de naam van die HD pomp.
De dieselfilter is ong. 5000 km geleden vervangen.Doordat de wagen bij mij startte zijn de storingen nu tijdelijk en in de meting parameters alles normaal. chassis : 83568653
Iemand hier ervaring mee?

PEUGEOT TR

Geplaatst door PEUGEOT TR (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb 1x mee gemaakt met deze codes dat de HD pomp defect was. Vraag de klant goed uit op verkeert tanken! Maar het filter heeft bij mij ook al eens voor dit type storing gezorgt (ging het filter ff ontluchten, blijf maar lucht uitkomen, die toen vervangen. Toen was het opgelost). Die opbrengstregelaar zit op de HD pomp, kun je NIET los vervangen.

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

De opbrengst regelaar op de pomp is een optie maar ook de raildruk sensors gaan wel een stuk, pas nog een ford focus 1.6 tdci gehad (zelfde motor met bosch edc16).
Kun je bij de p0087 onder knop F6 niet zien wat de parameters waren op het moment van de storing ? Geldt ook P0093 eigenlijk.

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

P0093: 2377 tr/min; 815 bar dieseldruk; 1123 bar beperkte brandstofdruk; 29 mm3/sec; 1745 mV spanning opbrengstregelaar
P0087 : 2248 tr; 509 bar; 1262 bar; 28 mm3/sec; 1803 mV.
dit zijn de parameters bij de storing. de klant had nog niet lang getankt, vandaag de tank leeg gezogen en andere diesel getankt, maar bij proefrit in hoge toeren terug storing drukregeling, verder gereden in noodloop om dan ong. 1km verder stil te vallen, had natuurlijk de pps er niet op tijdens de rit.
de pomp is een cp3.2 ( dus eerste type van 1.6 hdi) , er zit geen lucht in de brandstofleidingen.

@pt nieker: hoe kon je weten dat de sensor defect was, of startte de ford gewoon niet meer?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

hoe ziet de diesel er na het filter er uit ?


Ik denk aan of een vervuilt filter of de opbrengst regelaar.

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik had de (ford testkast er in) daarmee kan je grafisch de parameters opmeten en terug zien ellke keer voor max. 2 minuten. Vlak voor de auto stilviel was er op de grafiek van de raildruk een abnormale druk verhoging te zien van wel 1800 bar. Terwijl er eigenlijk geen aanleiding voor was. De opbrengstregelaar werd normaal aangestuurd op dat moment, en ook op de andere parameters waren geen plotselinge dalende of stijgende lijnen te zien.Door het drukverschil wordt de motor stil gelegt. Overigens deze had ook p0087 er in zitten en 1166(te hoge druk). Daarna kon je weer gewoon starten en rijden.
Als ik bij deze 307 de p0093 en p0087 naast elkaar leg dan is de p0087 de vervolgstoring van p0093. Doordat de opbrengstregelaar niet ver genoeg open gaat ontstaat er een lagere druk druk dan de ecu uit rekend. In dit geval denk ik toch dat de opbrengst regelaar de oorzaak is.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

peugeottechnieker is van alle test kasten thuis ;).

Zoals je het nu zegt maakt het ook logica :)/

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Nou TR morgen nog even het drukverschil over het brandstoffilter meten, ik weet eigenlijk niet hoeveel dat mag zijn . Maar ik zou de waardes vergelijken met een nieuw filter. Zit er nog maar 5000 km in maar even voor de zekerheid zeg maar. Als dat goed is wordt het een ruilpomp.

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

@citroenmonteurtje, bij ford ben ik nog maar een beginner. Die fords die ik toegewezen krijg hebben meestal PSA techniek onder de kap !!

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

@PT. hebben jullie ook Ford naast Peugeot ?.


OT :


Hoe staat het er voor TR :)./

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Yep, en ook nog een ander frans merk, daar mag ik ook wel eens aan werken.

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

stand van zaken: vanavond een nieuwe brandstoffilter geplaatst, proefrit van 30 km gemaakt met pps testkast en geen problemen gehad. morgen nog een test , nog even afwachten dus, maar van de CP3.2 pompen heb ik eigenlijk nog geen enkele stuk gehad in de garage.
Alvast bedankt voor de hulp, hou jullie op de hoogte

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok bedankt.


Tis wel raar dat vaak de filters toch problemen geven.

PEUGEOT TR (0) PRO, 14 jaar geleden

filter zat er pas een 5000 km in, en klant had pas getankt,...
ik denk dat de bio diesel hier toch iets mee te maken heeft. in de tankstations moeten de filters van de dieselpompen nu ook veelvuldig vervangen worden, en dit heeft volgens de leveranciers enkel te maken met de biologische diesel.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.