auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: 307 SW - Climat control slaat bij warm weer steeds af en weer aa

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

307SW 2.0 16V - benzine - climat control - Bouwjaar 2004 - laatste 8 cijfers chassisnr: 83615568.

Bij warm weer en na een poosje op een (warme) parkeerplaats te hebben gestaan (>40 C in de auto), slaat de fan van de climat control steeds af. Na ca 2 minuten start hij weer om na 30 seconden weer te stoppen. Het maakt niet uit of de airco aan staat of op ECO staat. Ik heb (nog) niet uitgeprobeerd of het uitmaakt hoe de climat control temperatuur staat ingesteld (mijn parkeerplek thuis is niet warm genoeg en dan gaat alles goed).
Een (thermische) beveiliging misschien?

Geplaatst door

robj684 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het zou inderdaad kunnen dat de weerstand thermisch zijn eigen beveiligd
echter ben ik bang dat deze op de koelfin zit
waardoor koelfin en weerstand vervangen dient te worden

Bedoel je met 'koelfin' de fan (ventilator) of iets anders? Kan ik deze zelf demonteren (om te kijken of er iets mee is) of is dat lastig met 'gewoon' gereedschap?

robj684 0

13 jaar

sorry je hebt gelijk geen koelfin
maar ventilator (koelfin zit voor de radiateur)
deze zit zo uit mijn hoofd links van de kachelhuis boven in
als je het juiste gereedschap hebt kun je het proberen
je moet dan wel torx schroevendraaiers hebben
want daar zit veel mee vast

durf niet te zeggen of dat hier gebruikt moet worden omdat ik het tot op hede nooit heb gehad dat ik fan eruit heb moeten halen
wel bij de 207 al weerstand vervangen omdat fan niks deed

Ja ik heb wel torx schroevendraaiers. Zal het eens proberen.
Ik vind het wel raar dat die weerstand stuk is. Wat kan er nu stuk aan een weerstand? Er gaat toch maar een klein meetstroompje door heen, neem ik aan...

robj684 0

13 jaar

ben even kwijt of dit weerstand is of pwm fantilator
als het laatste is wordt door een computer de pulse breedte aangepast
van 10% 12volt (90% 0volt) naar 100%12volt, voor hoge snelheid

weerstand daar wordt gekozen welke baan hij pakt waar de stroom door loopt
als de fan 6ohm weerstand heeft en weerstand ook 6ohm dan zal de fantialtor op halve snelheid draaien ( eerlijk verdelen)

als het pwm(pulse width modulation) aangestuurd is kan dit ook inderdaad thermische beveiligd zijn
door jaren heen kan een simpele draad al problemen geven
maar ook zo klein als ecu of wat dan ook

tevens heb ik gezegd dat het kan maar meten is weten

ik heb dit probleem ook gehad met mijn 307 sw. Heb er een nieuwe kachelmotor in laten zetten en het probleem is opgelost

hariboskra 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.