Hallo,
Ik heb hier een peugeot 307 1.4 van 2003, hier was de koppakking van lek.
Ik heb er dus de koppakking vervangen, nou wil ik de motor warm laten, maar
de auto doet het niet en staat op ecomodus, heb het met de startbooster erop
geprobeerd, blijft hetzelfde. Weet iemand wat het kan zijn?
Bij voorbaat dank
gr. Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zou je haast gaan denken dat er geen signaal komt van toerentalsensor aan de voorzijde op scheiding van blok en versnellingsbak.
controleer de zekeringen maar eens goed... al div keren gehad dat er een 20A zekering onder de motorkap kapot was.
Heb de zekeringen onder de motorkap gecontroleerd, die 20A zekering is niet kapot
op slot en van slot doen met de afstands bediening
start niet, of slaat niet aan?
ja net bij een renault, dat heb ik allang geprobeerd
als je de sleutel int contact steekt en je draait de sleutel om gebeurd er niks, de motor gaat niet rond
er komt allleen ecomodus te staan.. Maar heb wel spanning op het relais van startmotor, als je wilt starten.
De startmotor zou gewoon rond moeten gaan, dat heeft niets met ecomodus van doen.
Dus je moet eerst uitzoeken waarom die startmotor niet rondgaat.
succes.
Even ter info: De stand ecomode is een (accu)sparende stand en om em hier weer af te krijgen moet m.i. het systeem info "proeven" van startende of lopende motor. Deze info krijgt de motor van toerentalsensor. De motor loopt niet/slaat niet aan, maar k'neem aan de motor wel ronddraait op startmotor en komt nog steeds niet van ecomode, dus lijkt het erop dat het toerentalsignaal ontbreekt door wat voor oorzaak dan ook......stekkertje losgekomen, draad afgeklemt tussen kop, sensor per toeval defect om maar iets te noemen. Is het een 8 of 16-kleppen motor?
[quote=ESCORTTUNER]als je de sleutel int contact steekt en je draait de sleutel om gebeurd er niks, de motor gaat niet rond[/quote]
Dat had toch wel iets duidelijker aangegeven kunnen worden in je 1ste bericht...zeker bij een prof moet dit toch kunnen?
ESCORTTUNER: plaats nu niet 2 maal dezelfde vraag.
Het wordt voor iedereen een zeer ONOVERZICHTELIJK geheel betreffende de gegeven antwoorden. Trouwens ook voor jezelf.
Daarom is die andere vraag over dit onderwerp geloten en komt hiermee te vervallen.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
@ hans,
aangezien jij meer ervaring hebt in peugeot's (en de ecomodus),ben jij het al eerder tegengekomen dat de 20A zekering in de zekeringkast onder de motorkap kapot was en daardoor niet meer starten? (starten,dus geen startmotor)???
(dit even voor mijn info,ben het nl al een paar keer tegengekomen)
[quote=patrick1969]Dus je moet eerst uitzoeken waarom die startmotor niet rondgaat.[/quote]
@mezelf
Grapjas, daar was TS al mee bezig.
@maarten, het verhaal van die vaker voorkomende kapotte 20amp zekering bij TU kan ik niet bevestigen. Er is wel een schrijven geweest over, ik dacht dieseluitvoering, waar dan een iets zwaardere zekering in moest.
iets wat ik mis in het hele verhaal is duidelijkheid
of de startrelais inslaat of niet (klikken)
als hij inslaat dan moet hij starten
maar denk dat dit niet gebeurt
je zegt dat bij het starten wel spanning op startrelais komt dus zekering heel
hoor je hem klikken maar gebeurt er niks dan de dikke rode draad doormeten en controleren
is de kans groot dat startmotor kapot is
want meer houden we niet over
spanning op startrelais en stuurspanning zijn aanwezig
massa loopt via de motor, versnellingsbak, accu
deze zou je eventueel ook kunnen meten
als dit ook goed is
heeft de startmotor alles wat hij moet hebben
sleutel heeft er dan niks mee te maken
want dan zou de startmotor gewoon hem rond gooien maar ecu geeft geen benzine vrij
dus gebeurt niks
[quote=trucker0werner]hoor je hem klikken maar gebeurt er niks dan de dikke rode draad doormeten en controleren
is de kans groot dat startmotor kapot is
want meer houden we niet over[/quote]
-Distributie niet op tijd?
-Vloeistof op de zuiger?
-Blokkeer-penen nog erin? *zelf ooit geprobeerd maar dan doet ie het écht niet ;-)*
-Kleppen krom? (bij het aandraaien van de kop moet de distributie op tijd staan)
-Tuimelaartje op z'n kop? << dat kan, maar ik ben niet zeker of de motor dan blokkeert.
Even kijken dus of de motor wel rondgaat als je aan de krukas draait, dan kun je zulke dingen uitsluiten.
bij het aandraaien van de kop moet de zuigers allemaal gelijk staan zodat de kleppen de ruimte hebben als de kop vast zit dan pas de nokkenas en krukas op tijd zetten
peugeot heeft twee plaatjes waar je de cilinderbus mee vast kan zetten zodat je de zuiger iets kan verdraaien
verder als je de riem op legt voel je al veel van de zaken al
enigste is dat de krukas geblokeerd kan zijn
maar dan hoor je de motor wel een keer aantikken (poging doen)
als je nokkenas geblokkeerd hebt kan de riem er overheen schieten dus is het ook niet (op zaak wel een keer gehad)
ik doe teven bij vervangen van de riem
altijd een keer extra verdraaien met de hand om te kijken of hij gestart kan worden
Distributieriem staat op tijd, motor kan met de hand rondgedraaid worden, stekker van toerentalsensor zit goed,
de draad zit niet klem tussen de kop.
Heb de startmotor eraf gehaald, heb hem los getest, die is gewoon goed.
Ik zet hem er weer terug op, bouw alles weer dicht. En nou start de auto ineens wel..
Bedankt voor jullie reacties
gr. Martijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar