Mijn Peugeot is bij de dealer geweest waar ze het additief reservoir bijgevult hebben. Nu, 5000 km later krijg ik ineens de melding "minimum diesel dope bereikt". De auto is volledig doorgemeten maar bij de dealer hebben ze niet de correcte tekening (deze gaan ze wel opvragen). De auto kon uiteraard wel doorgemeten worden en de ze hebben diverse dingen uit kunnen sluiten.
Waarschijnlijk zit er een probleem in het circuit van de sensor. (Deze schijnt aan de pomp van het additief vast te zitten) De sensor is aangesloten op een module onder de bestuurdersstoel. Kan iemand mij vertellen welke weerstandswaardes/eigenschappen deze sensor moet hebben en op welke stekkerposities deze sensor-aansluitingen zitten?
Thnkz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moet tie niet gewoon bij gevuld worden?.
of bijvullen en dan weer op 0 zetten
Mij lijkt dat het op nul zetten van de ingespoten hoeveelheid additief niet gedaan of niet gelukt is. Maar goed neem aan dat de dealer dat toch opnieuw geprobeerd heeft of gecontroleerd heeft
Je moet echt de voorgeschreven methode aanhouden (AGIR mededeling), uit mijn hoofd, weet dus nie zeker:
1 ingespoten hoeveelheid resetten
2 contact af
3 diagnose stekker los
4 tankdop verwijderen
5 na 10 sec. weer monteren
6 10 minuten wachten
Als het goed is, is het additief niveau nu gereset, dit is na te gaan via meting gegevens en uitlezen storing. 2e teller van ingespoten hoeveelheid moet op nul staan, en te laag niveau addictief moet niet bereikt zijn.
Uiteindelijk bleek het de slangaansluitingen te zijn van het additieftankje naar het filter. Deze was niet goed aangedrukt waardoor deze geen vloeistof doorliet. Afgekoppeld en opnieuw erop gedrukt en het probleem was verholpen.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar