Hallo,
Onze 307 Diesel slaat niet meer aan na het vervangen van de accu. startmotor blijft wel goed draaien, auto ook geduwd en getracht
te starten maar ook geen effect. VOOR het vervangen van de accu was de oude dood, gaf alleen tikjes aan de startmotor. met jumpers geprobeerd
te starten maar was onvoldoende. met oude accu ging de auto WEL starten toen we hem gewoon gingen duwen.
naar de garage geweest en hoor dat ie gereset moet worden na inbouwen van nieuwe accu, (kosten 400 tot 500 euro) Klopt dit?
wat voor interface gebruikt een peugeot om de storingen uit te lezen en als het nodig is een reset te geven?
Ik kan zelf met VAG autos heel goed opweg (OBD2 interface met VAG COM) maar peugeot (auto van zus)
is echt een onbekende voor mij!!
Of is er gewoon iets simpels kapot? relais enzo enzo...
alle ideeën suggesties welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb al meegemaakt dat een 206 zijn instellingen vergeten is na een kapotte batterij. Dan kent ie zelfs zijn VIN-nummer niet meer. Kan best iets gelijkaardig zijn bij de jouwe. Opnieuw telecoderen in dat geval...
en wat houdt telecoderen in in deze geval? zoals eerder vermeldt, ik heb echt geen ervaring met peugeot's.
dan weet ik ook wat ik moet doen en hoe ik het moet doen.
bedankt.
[quote=TDIPower11276]Hallo,
Onze 307 Diesel slaat niet meer aan na het vervangen van de accu. startmotor blijft wel goed draaien, auto ook geduwd en getracht
te starten maar ook geen effect. VOOR het vervangen van de accu was de oude dood, gaf alleen tikjes aan de startmotor. met jumpers geprobeerd
te starten maar was onvoldoende. met oude accu ging de auto WEL starten toen we hem gewoon gingen duwen.
naar de garage geweest en hoor dat ie gereset moet worden na inbouwen van nieuwe accu, (kosten 400 tot 500 euro) Klopt dit?
wat voor interface gebruikt een peugeot om de storingen uit te lezen en als het nodig is een reset te geven?
Ik kan zelf met VAG autos heel goed opweg (OBD2 interface met VAG COM) maar peugeot (auto van zus)
is echt een onbekende voor mij!!
Of is er gewoon iets simpels kapot? relais enzo enzo...
alle ideeën suggesties welkom.[/quote]
4 á 500 euro voorresetten? Rare dealer. Dealer kan de auto uitlezen om te kijken wat het probleem is.
Deze dealer heeft eerst het probleem van zijn bankrekening uitgelezen.....
17 jaar
Het is idd de dealer, en het gaat haar 700 á 800 euro kosten. ze zeggen dat de regelapparaat is doorgebrand?!?!?! kan dit nou door alleen accu te vervangen???
Ik wil het anders met een 2e hands regelapparaat proberen. deze kan ik al voor minder geld kopen toch?
maar... wat kan ik hieraan doen? wat voor een interface en software moet ik gebruiken om zelf een diagnose te stellen?
regelapparaat doorgebrand na alleen de accu vervangen? als de polen niet verkeerdt om aangesloten zijn....geloof ik hier niks van....
en 4 a 500 voor alleen resetten? moet voor een paar tientjes ook lukken.....
Heb je de crashschakelaar al een keer ingedrukt,misschien is er tegen aan gestoten met het wisselen van de accu.
Hans
waar ligt het crashschakelaar? ga ik proberen.
Deze zit in de motorruimte er zit een rubberkapje omheen meestal zwart of rood
Hans
[quote=TDIPower11276]Het is idd de dealer, en het gaat haar 700 á 800 euro kosten. ze zeggen dat de regelapparaat is doorgebrand?!?!?! kan dit nou door alleen accu te vervangen???
Ik wil het anders met een 2e hands regelapparaat proberen. deze kan ik al voor minder geld kopen toch?
maar... wat kan ik hieraan doen? wat voor een interface en software moet ik gebruiken om zelf een diagnose te stellen?[/quote]
Kan de dealer met de laptop wel in de BSI komen. Dit is waarschijnlijk het regelapparaat wat ze bedoelen. En door het verkeerdom aasluiten van een startbooster of een nieuwe accu kun je deze inderdaad intern beschadigen. 2e hands kan niet want het chassisnummer en de startcode van de 1e auto zitten er dan nog in. Ook heb je dan eventueel een probleem met de kmstand want die staat er ook in. De BSI en de EBE motor zijn aan elkaar gepaard en daar kun je niet zomaar een ander voor in de plaats zetten die al met een andere EBEmotor is gepaard. Zo op afstand is het moeilijk om te zeggen maar misschien heeft de dealer gelijk.
het moet dan echt via de dealer. anders gaat goedkoop duurkoop worden.
bedankt.
maar....zijn de polen verkeerdt om aangesloten? zowel van booster of nieuwe acu?..
of van een lader? Is er eerst niet geprobeerd de accu op te laden....
[quote=Hans4037]Heb je de crashschakelaar al een keer ingedrukt,misschien is er tegen aan gestoten met het wisselen van de accu.
Hans[/quote]
mischien een rare (tussen) vraag. maar heeft een diesel ook een crashschakelaar?
17 jaar
Heren,
De 307 heeft geen crashschakelaar, deze zit geintegreerd in de airbagmodule.
Wat het probleem betreft is waarschijnlijk de BSI "leeg", dit als gevolg van een piekspanning bij het aansluiten van de accu.
Wat er gebeuren moet is de BSI opnieuw tlecoderen als zijnde een nieuwe BSI, dus inclusief sleutels inleren.
Heb dit meerdere malen meegemaakt, kan ook voorkomen nadat auto overgestart wordt met startkabels.
En 700-800 euro is crimineel.......ongeveer half uur,3 kwartier werk, zonder onderdelen, hooguit transpondercode opvragen(10,-)
Succes
[quote=Santa]Deze dealer heeft eerst het probleem van zijn bankrekening uitgelezen.....[/quote]
Mijn glazen bol werkt nog steeds....................."
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar