close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: 406 1.8i - Soms tik in de koppeling bij intrappen van de koppel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Ik heb een 406 1.8 benzine van 1998 met 230.000 op de teller.
Na een stukje rijden hoor ik een tik als ik de koppelingpedaal indruk. Het is te horen bij het volledig intrappen van de koppeling, maar ook niet altijd. Ik dacht dat het eerst de koppelingspedaal was, maar dat is het niet je hoort de tik bij het intrappen uit de bak komen. Ik heb met de auto 50.000 km gereden, heb nooit de versnellingsbakolie laten bijvullen of vernieuwen.

Bij een aantal merken hierbij problemcar is te lezen dat het bij veel auto's voorkomt en dat het geen kwaad kan? Is dit zo? wat is uw ervaring hierover?

Geplaatst door

406driver (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb met een xantia precies hetzelfde euvel. rij er al 50000 km mee; geen probleem. lijkt in de automatische afstelling van de kopp. kabel te zitten.

mcitr. 0

17 jaar

[quote=mcitr.]ik heb met een xantia precies hetzelfde euvel. rij er al 50000 km mee; geen probleem. lijkt in de automatische afstelling van de kopp. kabel te zitten.[/quote]
Ik heb er naar geluisterd het is alsof de 'tik' uit de bak komt bij het volledig intrappen van de koppeling.

sel 0

17 jaar

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 406 uit 2000.
Echter behalve horen, voelde ik ook een tik in het pedaal
gewoon mee door gereden totdat het erger werd. Bleek een ingeleten drukgroep te zijn.
De bus had zich zover ingesleten dat hij door de veren heen schoot wat dus de tik was die ik hoorde en voelde.
Dit kan veroorzaakt worden door b.v op de koppeling blijven hangen, i.p.v. handrem of voetrem te gebruiken.
dat er gezegd wordt dat het geen kwaad kan lijkt mij onzin, het hoort er niet dus kan het nooit goed zijn.
Succes er mee

Bronko 0

17 jaar

[quote=Bronko]Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 406 uit 2000.
Echter behalve horen, voelde ik ook een tik in het pedaal
gewoon mee door gereden totdat het erger werd. Bleek een ingeleten drukgroep te zijn.[/quote]
Ik zal het in de gaten houden, nu is het nog een 'onschuldige' tik, hoe lang kan het +/- duren dat het erger wordt? Ik ga binnenkort op vakantie hij moet er wel 4.000 km tegen kunnen..

406driver 0

17 jaar

Tikt ie soms of altijd?

mcitr. 0

17 jaar

denk drukgroep..

sel 0

17 jaar

Ik zou het niet riskeren om er nog 4000 km (in het buitenland neem ik aan) mee te blijven rijden.
Hoelang het duurt voor het erger wordt kan ik niet excact zeggen , hangt waarschijnlijk van je rijstijl af en in hoever de slijtage is.
Vooropgesteld dat het euvel het zelfde is als wat ik had.
Ik denk dat ik er van moment van ontdekken tot vervanging ong. 10.000 km mee gereden heb.

Bronko 0

17 jaar

Persoonlijk zou ik zeggen dat je eerst moet weten wanneer de drukgroep en koppelingsplaat zijn vernieuwd (altijd tegelijk doen). Als je niet weet wanneer hij vervangen moet worden zou ik hem zeker laten vervangen. Bij mij piepte hij bij het intrappen en vervolgens na een paar dagen trapte ik mijn druklager door mijn drukgroep heen en kon ik nog in zijn 2 op een parkeerplaats mijn auto neerzetten en de ANWB hem weg laten slepen.

Prutser Kris 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.