Hallo,
Al heel wat gelezen maar geen sluitend antwoord gevonden.
Goed lopende auto, 280.000 km, roetfilter was tijd om te vervangen, nog even mee gewacht.
Dan, koppeling & vliegwiel beide vervangen. (Hij reed niet meer, was echt nodig).
Hierna blijkt de auto volledig geen vermogen meer te hebben, de snelweg oprijden lijkt zo snel als een vrachtwagen dat doet. Hij sist/fluit ook bij acceleratie boven de 2000 toeren. Even gas los en hij lijkt iets meer vermogen te hebben.
Doordrukken naar 3000 toeren wordt hij weer stiller maar nog steeds niet het volledige vermogen.
Ik haal de 170Km/h nog wel maar kom daar heel traag.
Dus, ik nam aan dat het roetfilter vervangen moest worden. Dat gedaan. Geen verbetering.
De monteur zei dat: er is turbodruk. Het zoeken naar dit probleem kan best even duren of je hebt geluk en je vindt het in een half uur.
Heeft iemand een idee ?.
Bedankt,
Patrick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou je hebt het over gesis wat je hoort bij optrekken dat zal er toch op wijzen dat er lekkage is misschien een slang los geweest bij het vervangen van de koppeling die niet goed zit want het is wel heel toevallig dat het na de reparatie gelijk zo was.
groetjes jan.
Dank voor de reactie Jan.
Zou een lekkage alleen het probleem kunnen zijn ?. Kunnen er slangen verwisseld zijn ?.
Welke slangen zouden dit kunnen veroorzaken ?. Ik zou het graag eerst zelf bekijken voordat de kosten nog hoger oplopen.
10 jaar
Vermoed ook iets met een slang tussen turbo en inlaatspruitstuk , gesis is niet normaal , rookt de auto nu ook meer als voorheen ?
Hij lijkt niet echt meer te roken.
Wel brand er nog een motor storings lampje.
10 jaar
Kijk, dat is handig zo'n brandend storings lampje.
Motor laten uitlezen en je weet waarom. Scheelt je een hoop gezoek.
Dank je oldford,
Ehm er is met de auto gereden met de testcomputer aangesloten. Codes zijn ook uitgelezen. Niets wijst direct waar het probleem vandaan komt. Tijdens het rijden is ook gezien dat er turbo druk opgebouwt wordt.
10 jaar
Was die opgebouwde turbo druk tijdens het rijden gelijk aan de gevraagde druk? Of lager?
Wat waren de foutcodes - liefst compleet met nummer.
OK, een OBD2 interface eraan. Moet er nog even mee rijden maar op het moment de volgende meldingen:
P1598
P3007
P0402
Hier kan ik zelf ook mee aan het zoeken. Feedback is welkom :)
10 jaar
kijk nou gewoon eens goed alle turboslangen na, als ie sist zit er gewoon ergens een lek. makkelijker kan niet.
Zal ik doen. Die zitten alleen aan de bovenkant van de motor als ik mij niet vergis ?.
Zouden die slangen los geweest zijn om de koppeling te vervangen ?.
Wat mij wel opvalt is een dikke slang boven het luchtfilter. Die zit vast met een dikke tie-wrap in plaats van wat ik zou verwachten een slangen-klem.
10 jaar
zou maar eens aan de onderkant kijken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar