Hallo,
Deze auto slaat s'winters als het rond het vriespunt komt af na ongeveer 500m alleen bij koude motor.
Een andere garage heeft al de brandstoftank leeggemaakt en gereinigd want die dachten dat er bacterieën
groei in de tank zat de leidingen gespoelden het brandstoffilter vervangen.
Ze zijn ook bezig geweest met de verstuivers, maar er zaten er 2 vast en zeiden tegende klant dat de motor er uit moest. De storings code is P1112.
Toen kwam de klant bij mij voor advies, want hij denkt niet dat er wat met de verstuivers is, en dat denk ik ook.
Zelf heb ik dit ook 1 keer meegemaakt, maar als ik de auto 3 keer opnieuw op contact zet (brandstofpomp aanstuur) start de auto weer.
Ik zag dat als de auto op contact wordt gezet dat de deksel van het brandstoffilterhuis omhoog kwam en dat het behoorlijk aan het zweten was.
Ik heb het uit elkaar gehaald en het filter bleek niet goed te zitten. Na het goed gemonteerd te hebben, kwam het deksel niet meer omhoog en de motor trekt ook harder en dus dacht ik dat het door valse lucht kwam.
Na een week gereden te hebben bleek hij toch nog af te slaan. Ik heb een nieuw huis geprobeerd maar heeft ook geen resultaat. De code P1112 betekent raildruk te laag. Nu heeft de klant ontdekt dat als hij de eerste 500m niet boven de 1000 RPM dan slaat hij ook niet af.
Nu denk ik zelf nog steeds dat dit een luchtbel is maar ik ziet aan de leidingen nergens zweet plekken.
Wie weet raad
Groetjes Ton
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
IS de accu spanning niet te laag?
Hallo,
De auto start goed en laad goed bij.
De auto start meteen en slaat alleen af als je hogere toeren maakt en dus veel brandstof verbruikt.
Als je zachtjes rijdt onder de 1000 RPM dan slaat hij niet af.
Groetjes Ton
Ik denk dat het geen lucht is in het systeem omdat hij wel goed start. Je moet het meer zoeken in de raildruk te laag. Ik zou toch de verstuivers testen/controlen. Uit jou verhaal blijkt dat er 2 vast zitten en dat ze er niet uit willen. Ik heb wel eens gehoord dat ze de verstuivers los zetten en dan gaan rijden met de auto totdat ze los springen.
13 jaar
Ik zou in verband met die vastzittende verstuivers eerst eens even de lage druk meten. Alstie goed is het hogedruk systeem controleren.
Verder heeft deze auto een bosch systeem met een opvoerpomp in de tank, valse lucht is dan in principe niet mogelijk omdat er oin het gehele lagedruksysteem overdruk bestaat.
Ben je dealer en heb je een pps ? Dan kan je in de parameters van de motor bij het item brandstof mooi de ingestelde druk en de gemeten druk zien.Bij een te groot drukverschil hierover legt de computer de motor stil.
Zonder de verstuivers te demonteren kun je ook eens de retouropbrengst van de verstuivers controleren. Dat geeft soms ook wel een indicatie over de toestand van de verstuivers.
PT nieker
Hallo,
Af gelopen zaterdag is er een verstuiver uit geknalt en de man is terug naar de garage waar ze de verstuivers los hebben gehaald. het bleek dat ze er een niet goed vast hadden gezet, ik weet nog niet wat er nu verder gaat gebeuren.
Ik laat nog iets horen.
Groetjes Ton
en weet je al wat?
13 jaar
Hallo,
Ik heb tot nu toe tot nu toe nog niks gehoord, maar ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar