Wie weet hoe ik de buitenste aandrijfashoes vervang op mijn peugeot 106 1.1 uit 1995?
Heb de as al gedemonteerd maar de homokineet aan de naafzijde lijkt uit één stuk en niet te verwijderen.
Aan de bakzijde zit de hoes in een soort bus geperst.
Wie weet raad?
Met vriendelijke groet,
Johan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de buitenste jij bedoelt wielzijde?? die moet je eraf snijden en de nieuwe eroverheentrekken met een hulpstuk een soort conus een fles cola kapotsnijen en daar de homokineet insteken en de rubber eroverheentrekken een betje invetten schuift beter,die homokineet is wel uit elkaar te halen door die 3 lipjes weg te klikken maarrrrr die krijg je bijna niet meer inelkaar dus dit zou ik niet doen de nieuwe hoes is zo ontwikkeld dat hij eroverheen getrokken moet worden
Hallo Robby, ik begrijp de redenatie maar ik heb dit zojuist geprobeerd op een bierflesje.
Helaas lukte mij het niet om de hoes daar binnenste buiten om te trekken, laat staan over een colafles.
Misschien heb ik een verkeerde vervanginshoes die te stug is( merk GWK) en moet ik er één bij de peugeot halen.
In ieder geval bedankt voor de tip.
Met viendelijke groeten,
Johan.
16 jaar
Bij peugeot halen ze de binnenste eraf en dan het kruisstukje .
zeker weten van niet heb ik zelf gezien dat ze hem er zo overheen trekken[quote=oldtimer]Bij peugeot halen ze de binnenste eraf en dan het kruisstukje .[/quote]
16 jaar
Hallo beste mensen als je een gewone hoes gaat proberen over een kegel te trekken dat lukt je echt niet , ik denk dat er hier wat spraak verwarring is want ten eerste de hoezen die je erover kunt trekken zijn wel speciale hoezen voor dat doel ontworpen en dat systeem werkt echt goed, heb er zelf al gehad met levenslange garantie, normaal is dat je dat doet met een speciale kegel, met cola fles nooit geprobeerd maar zou kunnen, wel alles goed invetten zodat het lekker glijd.
16 jaar
Als je de as toch al gedemonteerd hebt, zou ik even het kruisstukje aan de binnenzijde verwijderen, de binnenhoes er af en dan de buitenhoes vervangen. Doe ik ook.
De ashoezen die je met een conus of luchtspreider er overheen trekt, zijn geen gewone hoezen maar van een speciaal soort materiaal.
Gr.
[quote=robby10030]zeker weten van niet heb ik zelf gezien dat ze hem er zo overheen trekken[quote=oldtimer]Bij peugeot halen ze de binnenste eraf en dan het kruisstukje .[/quote]
[/quote]
Knap als ze dit voorelkaar krijgen met een originele peugeot aandrijfashoes!
De tussenhandel levert wél hoezen die d.m.v. een luchtspreider of kegel te monteren zijn en deze zijn veel beter op te rekken.................en misschien ook nog wel beter qua levensduur.
Feit blijft, dat als de homokineet al geleden heeft door vuil en te weinig vet, een nieuwe hoes vaak tijdelijke uitstel van executie is!
ik zeg niet dat ze een originel hoes pakken ,ik heb zelf gezien dat ze dat gedaan hebben natuurlijk is dat een hoes geweest die daarvoor geschikt is,, maar die heeft de dealer ook in huis ,informeer maar.[quote=hans4074][quote=robby10030]zeker weten van niet heb ik zelf gezien dat ze hem er zo overheen trekken[quote=oldtimer]Bij peugeot halen ze de binnenste eraf en dan het kruisstukje .[/quote]
[/quote]
Knap als ze dit voorelkaar krijgen met een originele peugeot aandrijfashoes!
De tussenhandel levert wél hoezen die d.m.v. een luchtspreider of kegel te monteren zijn en deze zijn veel beter op te rekken.................en misschien ook nog wel beter qua levensduur.
Feit blijft, dat als de homokineet al geleden heeft door vuil en te weinig vet, een nieuwe hoes vaak tijdelijke uitstel van executie is![/quote]
16 jaar
[quote=oldtimer]Bij peugeot halen ze de binnenste eraf en dan het kruisstukje .[/quote]
Is gewoon de beste methode, hoeft er niks geforceerd te worden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar