hallo
Ik ben van mijn boxer 2.2 hdi 120 (2007)de multiriem aan het vervangen incl spanrol en looprollen. weet iemand hoeveel nm deze looprollen vast moeten? 1 rol is een bout, de ander een moer.
alvast dank, mvg Coen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je geen toegang tot gegevens van Peugeot hebt, kijk dan eens hier:
(Gebruik de 8.8 kolom. De moer is waarschijnlijk M8 en dat geldt voor de bout waarschijnlijk ook maar dat is natuurlijk eenvoudig vast te stellen met een schuifmaat
Ter vergelijking: Wielbouten M12, hebben een sterkte van 10.9)
http://www.technicon.nl/uploads/download...
Dankje Hempi1 ,
Duidelijk. Toch gaat het dacht ik bij looprollen ook om de kracht op de rol...
Het is bizar dat er nergens een aanhaalmoment voor deze rollen te vinden is. Zelfs op Gates kan ik het niet terug vinden.
Via een russische site zag ik een instructieplaatje van een Ford (zelfde motor) waar aanhaalmomenten bij stonden.
De looprollen 43nm en de spanner elk boutje met 27nm. Dit zijn kleinere bouten. Of dit correct is weet ik niet , maar toch op 40nm vast gezet. Hopen dat rol niet vast loopt.
3 jaar
Maak je geen zorgen, die kan niet vast lopen tenzij de kwaliteit slecht is natuurlijk. De constructie is zodanig dat je het centrum van de rol vast zet, dat heeft geen invloed op de voorspanning van het lager, die blijft gelijk.
Die 27Nm komt vrijwel overeen met een bout M8 met sterkte 8.8 in het schema en de 43Nm zit onder de marge van een M10 8.8 in het schema
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar