Peugeot 307: Aanjager blaast niet

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Goedenavond, ik ben een beetje ten einde raad en vraag daarom hier nu om hulp.
Ik ben in het bezit van een 307 sw van 2005, 2.0 benzine. Schitterende wagen en ben er erg tevreden over.
Echter heb ik een probleem waar ik nu niet meer zo goed weet waar ik het moet zoeken.
Ik heb een aanjager die geen lucht meer blaast. Kachelmotor vervangen, weerstand in orde, massa in orde, zekeringen in orde, aircosysteem in orde, kortom...hij is in orde..theoretisch dus.
Maar toch blaast hij nul komma nul lucht. Heel sporadisch springt hij wel eens aan, om vervolgens weer niks te doen.
Ik heb de 8 traps airco met gescheiden clima. Op alle 8 standen meet ik voltage verschil, dus de weerstand is het niet. Massa heb ik al getest met aparte draad, geen resultaat.
Heeft iemand dit al eens gehad en zo ja, kun je mij helpen dit op te lossen? En nogmaals, had een nieuwe kachelmotor erin, maar die deed ook niks, oude gecheckt op 12v en nieuwe gecheckt, beide deden het. Oude terug erin uiteraard.

Alvast bedankt voor eventuele tips.

Groetjes Tim.

TvdLeest

Geplaatst door TvdLeest (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Highway (145) PRO, 6 jaar geleden

Uitlezen. heb je een zoekrichting.

harry4203 (530) PRO, 6 jaar geleden

negen van de tien keer zit het in de stekkeraansluiting op de kachelmotor of is de weerstand toch stuk. anders idd eerst eens uitlezen.
plaats voor de zekerheid eens t chassisnr voor ons.

TvdLeest (0), 6 jaar geleden

Highway en Harry, thx voor de feedback. Aankomende zaterdag wordt de wagen uitgelezen. Ik heb zelf ook het vermoeden dat het in de stekkeraansluiting moet zitten, aangezien voor de rest eigenlijk alles functioneerd en geen rare waardes o.i.d. uitkomen bij het doormeten van de kabels. Ik hou jullie op de hoogte. Zal straks nog even zodra ik thuiskom even het chassisnummer opzoeken en hier vermelden.

TvdLeest (0), 6 jaar geleden

Chassisnummer is VF33HRFJC84111424

kaleido 1 (1900) PRO, 6 jaar geleden

Heb je geen zekering defect ? de diverse componenten zijn apart gezekerd.

TvdLeest (0), 6 jaar geleden

Hoi Kaleido, zekeringen zijn allemaal in orde.
Ik ben nu pogingen aan het ondernemen om hem uit te lezen, maar tot nu toe vind hij totaal geen regeleenheden van de wagen. Alleen de hudraulische stuurbekrachtiging vindt die, dus begin het vermoeden te krijgen dat er iets ergers aan de hand is. Iets met de computer. Hou jullie op de hoogte.

Bolleke belgium (0), 6 jaar geleden

Het sporadisch aanspringen kan je dit simuleren door met je contactsleutel zachtes te draaien?
Er is één voeding die rechtstreeks van het contactslot komt, als je door het zachtjes bedienen van het contact (zonder hem stil te leggen of te starten) de blazer hoort aanspringen zit de pannen in het elektrisch gedeelte van het contactslot (= waar je de sleutel in steekt om te kunnen starten)

succes!

TvdLeest (0), 6 jaar geleden

Na lang zoeken eigenlijk geen steek verder gekomen. Uitlezen gaf geen meldingen en verder zoals al eerder benoemd waren alle componenten in orde.
Vandaag weer eens goed gaan meten en kwam tot de conclusie na een lamp op de stekker aangesloten te hebben dat er geen voeding binnenkomt op het moment dat er een verbruiker op de stekker aangesloten wordt.
Dus ik heb even gezocht naar een andere dikke plus kabel waar voeding op binnenkomt en heb tussen die en de plus op de stekker die op de kachelmotor zit een brug gemaakt. Met als resultaat dat de clima nu gewoon functioneerd zoals zou moeten.
Deze plus is 30 amp apart afgezekerd, dus ik verwacht geen schokkende zaken als een wagen die in brand vliegt of iets dergelijks.
Heel raar verhaal. Maar hij functioneerd nu.
Wat betreft het contactslot: ook daar had ik al aan gedacht, maar ook daarmee niet echt overtuigd dat het vanaf daar kwam. Voeding van de kachelmotor valt gewoon weg zodra gevraagd wordt. Dus waardes kloppen, alles klopt, behalve dat gebruikers niet aanslaan op die plus kabel. Met deze overbrugging wel de gewenste stroom en normaal werkende clima.

Thx voor de feedback mensen.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Nog iets ter aanvulling : aan de linkerzijde van het kachelhuis zit een zwarte 6 voudige stekker . Aansluiting 3 hiervan is de voeding van de kachelmotor . Even goed in de losgenomen stekkers kijken . Vaak zie je hier een lichte verbranding ( lees: weerstand )
De eigenlijke voeding komt vanaf de PSF1 ( zekeringkast bij de accu ) uit de 2 voudige zwarte stekker , aansluiting 2 .
Voor als u het weer origineel wilt maken .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.