Peugeot 307: Aanjager werkt niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hierbij vraag ik om hulp
Sindsdien heb ik een probleem met mijn aanjager van de auto hij doet niks meer
En heb alles gecontrolleerd maar kan echt niks vinden normaal zeggen ze als je weerstand stuk is dan werk alleen de hoogste stand in dat geval stand 4 maar helaas niks zekeringen alles eruit gehad ook niks alles al een keer uitgeprobeerd om te kijken wat het zal zijn zoals andere aanjager weerstand bedienings paneel nog steeds geen aanjager die draait wat kan ik nu nog doen iemand een idee bekabeling is ook goed niet verbrand

Raymond34

Geplaatst door Raymond34 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 7 jaar geleden

Heb je ook gemeten of er wel of geen spanning is op de diverse componenten ?
Zekeringen visueel gecontroleerd of gemeten , soms lijken ze heel maar zijn het niet.

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

Op welke zekeringen moet ik dan zoeken want zowieso als de weerstand stuk zou zijn moet de laatste stand het toch gewoon doen de blower zelf is niet stuk een het bedieningspaneel heeft gewoon stroom want achter ruit verwarming doet het ophet paneel airco ook lampjes branden gewoon het is echt puur de blower die geen stroom krijgt

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

Heeft zowieso de aanjager een eigen zekering ?
Zoja welke zou het moeten zijn in de auto zelf of onder de motorkap

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

De aanjager zelf krijgt gewoon weg geen stroom.

kaleido 1 (1425) PRO, 7 jaar geleden

Heb je gemeten of hij geen spanning krijgt.
Ook op stand 4 gaat de spanning via de voorschakelweerstand.
De motor zelf heeft een zekering , ik weet alleen niet welke , staat er niets op de deksel of i het instructieboekje ?
Zet eens spanning rechtstreeks op de fanmotor , kijk eens of hij dan wel werkt , maar meten is weten.

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Hallo , plaats de laatste 8 cijfers eens van het chassisnummer .
Kan ik even op het elektrisch schema kijken .

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

Ja dat heb ik idd al gedaan en dan werkt de blower gewoon prima maar op zijn hoogste stand natuurlijk

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

82143511 is deze goed rene

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Ja Raymond34 , als je kenteken 46-HK-PN is , is het chassisnummer goed .
Controleer zekering F18 in de zekeringkast bij de accu .
Indien deze goed is controleer met aangezet contact op de stekker 16 voudige groene stekker ( niet demonteren ) aan de draden op aansluiting 8 en 16 of hier de accuspanning op staat .
Indien dit ook goed is controleer dan of je op aansluiting 1 van de 2 voudige stekker op de kachelmotor accuspanning meet .
Indien ook goed, demonteer aan de rechterzijde onder het dashbord bij de voeten de beschermplaat . Zet contact aan , en zet de luchtstroom op de recirculatiestand . 5 seconden wachten , contact uitzetten.
Voel met je hand naar boven door het kachelkanaal de moduul.
Kwart slag draaien en moduul naar beneden bewegen .
Goede zaklamp erbij , moduul van de stekker demonteren , en de stekker proberen vast te houden .
Kijk naar de stekker en controleer of deze ingebrand is .
Meestal als dit zo is , kan je dat ook aan de achterzijde van het net gedemonteerde moduul zien . Dit is ( helaas ) een veel voorkomend defect .
Succes .

Raymond34 (0), 7 jaar geleden

Ja dat idd dat is mijn auto

Maar zou het dan puur en echt door die weerstand komen de rest is allemaal doorgemeten en staat spanning op
Ze zijden ook tegen mij van dat standje 4 het altijd moet doen maar die doet ook niks maar ga morgen toch maar is een andere weer stand proberen aan de stekker is geen verbranding te zien

Rene Roolvink (0) PRO, 7 jaar geleden

Hallo .
Op stand 4 is er een rechtstreekse verbinding naar de kachelmotor vanaf het moduul.
U bent niet de eerste waarbij er een draad afgesmolten is van de stekker op het moduul.
Zoals u al eerder omschreef heeft u de bedradingen en spanningen gemeten en de kachelmotor gecontroleerd en goed bevonden .
Ik neem wel aan dat u de stekker aan de kachelmotor natuurlijk wel goed heeft bekeken . Ook deze zorgt namelijk wel eens voor deze storing .

asx (0) PRO, 7 jaar geleden

heb je voeding op het bedieningspaneel?
Ik heb er een gehad waar de zekeringkast in de motorruimte stuk was; geen spanning op uitgang a8/a16

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.