Wou graag eens horen wat de meningen hier waren...
Ben vandaag gaan zien voor een 407 SW ('06) op LPI (een 3.0 V6) met automatische bak.
Vroeg me af wat de bevindingen hier waren rond:
Een 3.0 V6 van PSA op LPI...
Een LPI-installatie van Bigas (zijn blijkbaar toch wel wat klachten van??)
Een automatische bak van PSA. (zou van Porsche zijn??? Tiptronic systeem)
Alvast bedankt....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vialle LPi is 1 van de beste.
Renault en peogeut rijden over het algemeen lekker op LPG.
Check wel of de motor hydrolische klepstoters heeft.
[quote=gripzz]Vialle LPi is 1 van de beste.
Renault en peogeut rijden over het algemeen lekker op LPG.
Check wel of de motor hydrolische klepstoters heeft.[/quote]
Hydraulische klepstoters heeft ie wel maar let op het is Bigas systeem, geen Vialle ! Dit Bigas systeem lijk meer op een AG systeem waarbij het LPG gasvormig geinjecteerd wordt.
[quote=pieterp9094][quote=gripzz]Vialle LPi is 1 van de beste.
Renault en peogeut rijden over het algemeen lekker op LPG.
Check wel of de motor hydrolische klepstoters heeft.[/quote]
Hydraulische klepstoters heeft ie wel maar let op het is Bigas systeem, geen Vialle ! Dit Bigas systeem lijk meer op een AG systeem waarbij het LPG gasvormig geinjecteerd wordt.[/quote]
Dan is het geen LPi... alleen Vialle maakt LPi.
Een ieder die zegt dat ie LPi verkoopt, verkoopt Vialle en anders proberen ze een slaatje te slaan/mee liften met het LPi succes.
17 jaar
De Bigas installatie wordt daarom ook verkocht als het type SGIS.
[quote=pieterp9094]De Bigas installatie wordt daarom ook verkocht als het type SGIS.[/quote]
Kan een peugeot niet op LPi? Inspuiting van vloeibaargas ipv verdampers?
17 jaar
Hoezo Vialle 1 van de beste ??
Laat me niet lachen.
Rij zo'n Vialle-tank maar niet helemaal leeg.
Gelijk de brandstofpomp naar de filistijnen.
Kosten ??? 800 euro !!!
Gelijk je hele idee van op LPG rijden naar de bliksem.
Absoluut geen garantie en bij Vialle maar lachen...:-(
Mijn advies bij een hoop km's per jaar: Peugeot HDI !!
m.vr.groet,
Eduardo
[quote=pieterp9094][quote=gripzz]Vialle LPi is 1 van de beste.
Renault en peogeut rijden over het algemeen lekker op LPG.
Check wel of de motor hydrolische klepstoters heeft.[/quote]
Hydraulische klepstoters heeft ie wel maar let op het is Bigas systeem, geen Vialle ! Dit Bigas systeem lijk meer op een AG systeem waarbij het LPG gasvormig geinjecteerd wordt.[/quote]
16 jaar
zeer slechte back up van vialle.
en bij problemen zijn het draaikonten,waren in principe ook failliet
Diesel is idd een betere investering, alhoewel je daar tegenwoordig niet minder problemen mee hebt als met een benzinemotor. En als er wat stuk is is het ook erg prijzig. Alle milieueisen maken een diesel ook kwetsbaar.
Je kunt alleen wel aanspraak maken bij de fabrikant, Peugeot. Bij LPG is dat een drama; je wordt van LPG fabrikant naar autofabrikant gestuurd, en dat steunt elkaar totaal niet. Peugeot en AG autogas is wel de betere combinatie, dat systeem wordt veel ingebouwd in PSA (ook Citroen). Maar is ook redelijk kwetsbaar.
Een probleem is makkelijker op te sporen omdat ze vaker binnenkomen gezien het grotere aantal auto's dat rondrijdt. Ik vind Vialle wel een mooi systeem, maar de backupp is slecht zoals helaas bij vrijwel alle LPG-fabrikanten. Bij een fors probleem ben je zo veel uurloon kwijt dat je voordeel van het op gas rijden weg is.
16 jaar
Als je zoveel vragen of zo weinig kennis ervan hebt is het denk ik het meest raadzaam om zo'n auto bij een dealer weg te halen met goede garantie erop (dan bedoel ik dus ook geen BOVAG). Mocht er dan wat misgaan heb je tenminste een goeie backup. Een probleemloze LPG installatie hangt zo sterk af van een goeie inbouwer en goed onderhoud, oftewel een terzakekundig LPG bedrijf (en die zijn zeldzaam in mijn ervaring)
Daarnaast vraag ik me persoonlijk altijd af waarom men in hemelsnaam een V6 wil rijden op LPG. In mijn perceptie koop je zo'n auto om z'n power en souplesse.. 2 eigenschappen die minder worden door het toepassen van LPG installaties.
Succes met je beslissing!
[quote=Alex218]Daarnaast vraag ik me persoonlijk altijd af waarom men in hemelsnaam een V6 wil rijden op LPG. In mijn perceptie koop je zo'n auto om z'n power en souplesse.. 2 eigenschappen die minder worden door het toepassen van LPG installaties.[/quote]
Dat is helemaal niet juist wat je zegt. Met een goede installatie moet je al een heus expert zijn om te kunnen zeggen op welke brandstof de motor rijdt, en dan nog...
Met vialle heb je zelfs mee power. En een motor draait nog zachter op lpg dan op benzine, bij zo'n V6 moet dat dus gewoonweg fantastisch zijn. Wel jammer van die Bigas installatie.
Moi,
Wat me ook wel van belang lijkt, is wat de kilometerstand bij aanschaf was.
Wat leuk om te weten is, als topicstarter de auto gekocht heeft, hoeveel kilometer hij er dan de afgelopen 7½ maand mee gereden heeft, en of dat probleemloos was.
Groet,
Bert
16 jaar
ik wist dat hier 'discussie' over zou komen. Enige dat ik erover kwijt wil is: pak 10 gebruikte auto's op gas (minimaal 2 jaar oud en 90.000 km) en als er 8 vlekkeloos lopen op gas is het vrij bijzonder.
Nogmaals; dit is mijn ervaring en mening. Het valt of staat echt bij een goeie LPG specialist, want inmiddels wordt het wel een specialisme wat de nodige gerichte zorg vraagt
Ik denk dat het in de toekomst de nek omgedraaid word door alle milieu eisen die gesteld worden aan de benzine motor.
16 jaar
BRC zou ondertussen lpg monteren op een direct ingespoten benzinemotor. Ik dacht dat het voor die motor onmogelijk ging blijven... Maar in de toekomst komen er waarschijnlijk wel andere problemen.
Het word ook moeilijker door alle elektronika systemen.
Het zijn allemaal gesloten systemen, wil je er iets bijzetten moet dat allemaal aangemeld worden in de ecu.
Daar zit em de kneep, dat word dan een heel verhaal om het voor elkaar te krijgen.
16 jaar
Voorlopig draaide mijn vorige auto (406 1.8 179.000km) en mijn huidige 406 2.2 perfect op Vialle LPI. Al mijn auto"s op één na hebben sedert 1978 prima op LPG gedraaid. Nooit (behalve dan die op AG DGC) heb ik noemenswaardige problemen gehad. Altijd Peugeots. En altijd zal ik lpg blijven rijden.
gr.
Cees
16 jaar
Ja Cees, dat is mooi gezegd.
maar als geen autofabrikant er meer wat mee wil ben je snel klaar.
Dan kan een gasinbouwer er wel aan beginnen, maar als het door de dealer niet meer word ondersteunt ben je snel klaar als er een storing ontstaat.
En als je van het kastje naar de muur word gestuurd ben je het snel zat.
En goede service kom je pas achter als je het nodig hebt.
En je zou in een nieuwe 407 gas leggen en er komen troubles van en de dealer trekt zijn handen er vanaf dan kan een gasinbouwer er ook niks mee.
Want die heeft de support van de de dealer nodig om de boel uit te lezen en/of te resetten.
En tegenwoordig met al die canbus systemen kun je niet meer wat aan kloten.
Het moet compatibel met elkaar zijn anders heb je niks als ellende.
En een 406 is nog te doen op gas, maar een 407 word al een ander verhaal.
En als een dealer er niet achter staat zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb ook een aantal autos op lpg gehad, maar het was niet bij alle merken een succes.
Ik heb er ook bij gehad die ik het liefst de plomp in had gereden.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar