Sinds een week krijg ik de volgende melding "TE WEINIG ADDITIEF ROETFILTER" kan iemand mij vertellen wat deze melding inhoud?? De melding verschijnt na het starten van de motor en na enkele meters te hebben gereden en verdwijnt de melding weer. Ik heb het additief inmiddels bijgevuld (deze was inderdaad onder niveau) maar de melding TE WEINIG ADDITIEF ROETFILTER blijft terugkomen. Het probleem is direct begonnen nadat ik diesel heb getankt bij een onbemand tankstation van Shell, tijdens het tanken merkte ik dat er alleen lucht uit de slang kwam en af en toe een druppel brandstof. De diesel was namelijk op. Hopelijk hebben jullie een idee. Kan het misschien aan de tankdop liggen ??
PS. Het roetfilter is vervangen bij ca. 120.000 km. Nu staat de teller op 170.000 km
Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij helpt alleen bijvullen niet en moet de boel gereset worden.
Misschien iets om rekening mee te houden, maar ik geloof dat dat goedje ook ingespoten word na het
tanken.
Dus iedereen die zijn tank niet vol gooit en vaker kleine hoeveelheden tankt verbruikt veel van dit
dure spul.
Oiram
Zou het helpen om de accu + een keer los te maken?
17 jaar
[quote=martink2]Zou het helpen om de accu + een keer los te maken?[/quote]
niet ondertussen trekhaakje laten monteren ofzo?
Nee, er is ondertussen geen trekhaak gemonteerd! Waarom heeft dit invloed?
17 jaar
[quote=martink2]Nee, er is ondertussen geen trekhaak gemonteerd! Waarom heeft dit invloed?[/quote]
komt helaas nog wel voor dat de verkeerde stekker gebruikt wordt bij het aansluiten van de trekhaak,hierdoor pompt het additief reservoir zich vroegtijdig leeg.
het is ook zo dat wanneer je bij het tanken steeds maar een paar liter tankt,dus niet steeds vol dat deze ook eerder leeg zal raken.
universeel schreef ook dat de tellers gereset moeten worden,dit klopt ,alleen bijvullen zal niet werken.
als dit dus niet gedaan is blijf je steeds meldingen houden.
ook de tankdop/tankdopsensor heeft hier idd invloed op,deze registreert nl wanner er getankt wordt.
succes
Bedankt voor deze tip doppie, het resetten van de tellers bedoel je daarmee onderhoud interval? de tankdopsensor zit toch direct onder de tanktop of is het de tankdop zelf? waar de sensor in zit.
Martin
17 jaar
restten vd tellers in de ebe van het roetfilter.
in de tankdop zit een magneet,in de vulhals een sensor die de magneet registreert
doppie, inderdaad het restten vd tellers in ebe van het roetfilter heeft geholpen.
Bedankt voor deze tip
Martin
17 jaar
Beste,ik heb met belangstelling de problematiek van vullen additief en resetten gelezen.Ik was daar ook naar op zoek.In meer gerichte Peugeot documentatie die je vindt zeggen ze inderdaad ook dat je hun scanner "DIAG2000" nodig hebt.Dit is nl hun dealer-toestel.Maar wat bedoelen jullie met "resetten van de tellers in ebe van het roetfilter?"(beetje domme vraag waarschijnlijk)
Bedankt.
Werner
17 jaar
De EBE (computer) houd bij hoe lang of hoe vaak het middeltje gebruikt is, of ziet een leeg tankje.
Na het bijvullen ziet de EBE wel een vol tankje maar zal je met de juiste software toch de EBE moeten vertellen dat de tijd of aantal keren gebruikt weer 0 is.
Oiram
Bedankt voor al de toelichtingen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar