accu loopt langzaam leeg en boordcomputer reset zichzelf bij starten. accu loopt leeg na enkele dagen van geen gebruik, soms niet meer te starten. ik denk zelf dat iets de accu leeg laat lopen, maar geen idee wat. kan het zijn dat de boordcomputer hier mee te maken heeft, aangezien deze steeds reset wanneer ik hem start. (boordcomputer geeft dan een knipperend licht en staat weer op fabrieksinstelling.
graag jullie advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Chek !: status van de accu!
2: massa ansluitingen.
3: ampere meter tussen de polen en verbruik meten door de zekeringen één voor één uithalen totdat verbruik zakt ineens.
Daar is dan de schuldige.
Ik denk dat de accu stuk is
'k weet het haast wel zeker
heren , dank u voor uw reacties. en kleine aanvulling: accu laten meten bij kwik fit: accutest: spanning: 12,38 v , gemeten 133a EN, accuwaarde 360a EN
starttest: spanning 9.77v laadspanningtest 14,19 v
na een lange rit laad accu wel weer op en start hij beter. echter na enkele dagen loopt hij wel weer leeg.
10 jaar
zit hier de originele "af fabriek"radio nog in ? anders aansluitingen controleren .
lampje kofferverlichting en lampje dashboardkastje zijn ook van die verdachte dingen, die kunnen soms ook ongezien blijven branden.
gezien de tijd die nodig is om de accu leeg te trekken zou dat ook nog kunnen.
@oldtimer: nee , zat een andere radio in, dus geen originele. maar deze heb ik er al uit gedaan om te kijken of dit het was. hij loopt ook (bijna) leeg zonder dat de radio erin zit. bedankt voor de kofferbak en dashboard tip, maar hoe ga ik dit controleren zonder dat ik mezelf in het dashboard leg :)? zekering eruit? enig idee welke dit is van kofferbak en dashboard? heb het idee dat namelijk de zekeringkas die zich onder de motorkap bevind niet meer de originele is, deze wijkt nogal af van de voorbeelden die in het handboek staan ( en ik heb de juiste).
10 jaar
wat denk je van lampje er uit ?
Kijk naar post #2. ampère meter op je accu polen en zekeringen één voor één uittreken. Als de meter zakt heb je de bosdoener.
10 jaar
Correctie , dan weet je aan welke zekering je boosdoener gekoppeld is
dank je voyager en oldtimer. echter lampjes zijn niet de boosdoener. gecheckt en deze gaan netjes uit.
nog opties. want accu laadt zich wel gewoon op na langere rit en start dan direct.
spanningen waren toch goed zoals ik op heb gegeven na een test bij kwikfit, of zegt dit niks? ik wil voorkomen dat ik een nieuwe accu koop en deze dan ook langzaam leegtrekt. dan heb ik voor niks een nieuwe aangeschaft en weet ik de oorzaak nog niet.
kan het iets met boordcomputer te maken hebben (ivm steeds resetten bij start) of zijn er nog mogelijkheden die ik zelf na kan kijken? alvast bedankt!
10 jaar
dan denk ik dat je toch maar voor een nieuwe accu moet gaan
@oldtimer, heb je raad opgevolgd, nieuwe accu en probleem opgelost. 102 euro armer bij kwik fit. het is niet anders ;( . maar iig bedankt voor je advies en hulp.
10 jaar
bedankt voor het terugkoppelen
nieuwe accu is het geworden , probleem opgelost, had afloop niet afgesloten met vinkje, hierbij alsnog. bedankt allemaal!
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar