710 bezoekers online

Peugeot 206 2000: Achteras

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFZ, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 65

Hallo,
Bij een toevallige ontdekking is gebleken dat een achterwiel een beetje scheef staat, waarschijnlijk een versleten lager op de as zelf, waar de draagarm bevestigd zit.
Nu ben ik een beetje aan t rondkijken, en ik heb een gereviseerde as gevonden om te vervangen, alleen is die uitgevoerd met schijfremmen, en van bj 2001, terwijl ik nog trommels heb.
Mijn vraag is dan ook, kan dat zomaar, of loop ik tegen andere dingen aan als de handrem-bevestiging enz. Wie kan mij een beetje op weg helpen?
Ik heb wat foto's toegevoegd, maar weet niet of het goed te zien is. Voor mijzelf in ieder geval wél. Het gaat om het rechterwiel wat scheef staat, en er zit ook iets speling om de arm.
Gr. Rick.

Rickvi

Geplaatst door Rickvi , lid sinds 1 jaar geleden

6 Reacties

Rickvi, 6 maanden geleden

Hier de foto's.

    <a href="/profiles/rickvi">@rickvi</a>, het lijkt er op dat de foto's niet goed geplaatst worden. Dit kan komen omdat ze te groot zijn. Wellicht dat ze wel goed uploaden wanneer ze een kleiner formaat hebben. - Het Problemcar Team PRO, 6 maanden geleden

Rickvi, 6 maanden geleden

Sorry, foto's waren te groot, nieuwe poging.
Gr. Rick.

. .

autobedrijf van breugel PRO, 6 maanden geleden

Waarom bestel je niet een as voor een auto met trommels?
Let wel op of je met of zonder Abs besteld
De abs sensors kunnen later niet erop gezet worden als deze niet is voorbereid.

Rickvi, 6 maanden geleden

Ik heb inmiddels een as met trommels bij een demontagebedrijf gekocht, heb van de 'nieuwe' as de remmen al gedemonteerd, want de remmen zijn als nieuw die nu op de auto zitten. Ik wacht nog ff tot 't weekend, omdat ik de auto nodig heb door de week, en dan hoop ik binnen 2 a 3 dagen de as gemonteerd te hebben.
Gr. Rick

Rickvi, 6 maanden geleden

Hoi, een update hier.
Ik heb de as er onder, en ben begonnen met de remmen, leidingen en handremkabels weer te monteren.
Ik schaam me kapot dat ik het niet eerder heb gezien, maar wat blijkt...één van de trommels zat gemonteerd zonder wiellager....u leest het goed, zonder wiellager. Er zitten normaal bij deze auto dan, 2 lagers, een wiellager, en een konisch lager die denk ik bedoeld is om de trommel te centreren. Dat konische lager zat er gewoon in, maar toen ik de boel wilde vastzetten, miste ik dus een wiellager. Ik heb nog in de schuur gekeken of die er misschien uit is gevallen, maar dat schijnt niet te kunnen omdat dat lager vast geperst is...
Dus ik denk dat het wiel is gaan wijken omdat er dus geen wiellager in zat. Het wiel heeft alleen gedraaid op dat konische lager. En ik heb afgelopen jaar bijna 22000 km gereden, zonder echt een probleem.
Nu heb ik dus een andere as gekocht, met daarop wél trommels met wiellagers, dus die gaan er op. Probleem opgelost.
Ik doe er ook foto's bij, kunnen jullie ff lachen...;-)
Inmiddels ook contact gehad met de garage die de auto zo heeft afgeleverd, krijg binnenkort een reactie.

Gr. Rick.

. . .

Steenwijk, 4 maanden geleden

In friesland zit iemand die zijn werkt ervan heeft gemaakt en vaste baan heeft opgezegt.
Zit ook wel op MP geloof ik.

Voor 200 euro heb je een ruilas of je eigen gereviceerd.

Dus nieuwe aspinnen, lagers en keeringen.
( als de aspinnen verrot zijn (meestal dus) dan heeft nieuwe lagers oom geen zin namelijk)

Van de meeste type peugeots heebt hij meerdere assen al
Klaar liggen.

Toen ik daar was had hij 24 verschillende assen klaar liggen voor verkoop.
Tevens grijs aan dealers.
Ahum...

    Ik geloof dat ik inderdaad contact heb gehad met die man... ;-). Maar ben vergeten 't topic af te sluiten geloof ik. Ander asje er onder, nieuwe wiellagers, en ik kan weer. Viel technisch allemaal wel mee om zelf te doen, maar was wel een grote klus. Auto spoort weer, en geen rare geluiden! 👍 - Rickvi, 4 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.