close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 2005: Water in cilinderkop, witte rook

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: TU3JP, Motorinhoud (cc): 1, Vermogen (kw): 55

Hallo

Ik heb laatst de cilinderkop en koppaking vervangen van mijn 206.
Liep nu ongeveer een jaar goed tot hij deze week weer problemen geeft:
Het lijkt alsof hij maar op 3 cilinders draait en er komt een hele hoop witte rook uit de uitlaat, zo erg dat ik niets meer zie door de achteruitkijkspiegel, dus duidelijk dat er koelvloeistof verbruikt wordt.
Bij het loshalen van de bougies kwam er ook rook uit 1 cilinder, degene die het dichtst tegen het thermostaathuis zit.
Bougies gecontroleerd en zelfs vervangen voor alle zekerheid.
Inspuiters gecontroleerd en 1 voor 1 vervangen om te zien of het hier niet aan lag maar ook zonder resultaat.
Ook is het thermostaathuis gebarsten en lekte hij daar koelvloeistof en de pakking was ook naar de vaantjes.
Er ligt koelvloeistof in mijn cilinderkop maar op de peilstok is geen spoor van koelvloeistof te vinden.
Kan het zijn dat al deze problemen komen van het kapotte thermostaathuis, of moet ik echt weer gaan denken aan een defecte koppakking?

Geplaatst door

Diesel8 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het thermostaathuis in niet verbonden met je motor anders dan dat hij erop is geschroefd.Als dat de oorzaak zou zijn is naar mijn mening je blok gescheurd.Maar ik ga er vanuit dat je koppakking weer lekt.Vervelend maar waarschijnlijk wel waar.Ik denk overigens dat dit exemplarisch is.Ik heb namelijk heel wat 206 jes gehad en niet een met een lekke kop.
Ferry

ferdinand 60

4 jaar

In het thermostaathuis zit wel een compartiment voor olie (nokkenas uitloop) en 1tje voor de koelvloeistof dewelke naar kachel en thermostaat gaat.
Ik had dus de indruk dat door de lekke pakking van het huis de twee daar ook konden mengen maar dat zou nog steeds niet verklaren waar de witte rook vandaan komt.
En gezien het nog geen jaar geleden is dat de koppakking vervangen is leek me dit zeer sterk dat deze alweer zou lekken. Toch maar weer de timing vastzetten en de kop eraf halen dus

Diesel8 0

4 jaar

Als er zoveel witte rook uit je uitlaat komt en er ook koelvloeistof in de cilinder zit , zit er niets anders op dan de kop er af te halen en kijken waar het probleem zit , ik weet niet hoe je de koppakking de vorige keer vervangen hebt maar blok goed schoon maken , kop vlakken en controleren op scheuren , op de juiste wijze de kop weer monteren met nieuwe bouten en juiste aanhaalmoment.
Als je een cilinder lektest doet weet je het ook .

Moet bijna wel een lekke koppakking zijn, hierdoor is er (te) grote drukopbouw in het koelsysteem ontstaan waardoor het thermostaathuis is gebarsten.
Bovenstaande van Kaleido maar uitvoeren anders blijft het naar mijn mening zoeken naar iets wat je toch niet gaat vinden.

Pieterb1 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.