Ik hoop dat iemand me een antwoord kan geven op de volgende vraag: Waar zit in godsnaam de additive ecu in een peugeot 307 2.0 HDI? Het is de unit die het additief voor de roetfilter regelt. zwart plastic ding met aansluiting voor een multiplug..
Alvast bedankt!
Ron
[url=http://postimg.org/image/62nccq8hf/][img]http://s21.postimg.org/62nccq8hf/additiv...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/835...][img]http://img835.imageshack.us/img835/466/3...[/img][/url]
Top Hans! Ondertussen had ik em al gevonden.. Hij zit inderdaad onder de voorstoel, onder de vloerbedekking. Hij zit tegen het voorste balkje waar de stoel op staat gemonteerd. Vloerbedekking hoeft er niet helemaal uit. Stoel losmaken en naar achteren kantelen (let op kabel), plastic dorpelstrip en plastic afdekking van rolgordel weghalen (zitten geklikt). Plastic dingetje weghalen waar normaal je linkervoet op rust, en 3 plastic 'schroeven' verwijderen in vloer en zijkant. That's all. Ik heb een paar foto's gemaakt, die zal ik nog uploaden voor de toekomstige zoeker.
11 jaar
ik kan een ding zeggen, ik koop nooit meer een franse auto
ik heb een 407 bj2006 en elke dag piept iets, ik word er kneter gek van.
vandaag bij Shell getankt en ik dacht ik gooi het vol zo vol dat er er brandstof uit die gat kwam.
dopje dicht en weg rijden, wat gebeurt er nu krijg ik op de bordcomputer -- te weinig roetfilter addiatief--
ik weet precies wat ik ga doen, NIETS ik ga zo rijden totdat de hele auto blokeerd.
ik heb deze auto alhaalf jaar, en ik heb hem voor 6000 gekocht en in die haalf jaar heb ik rond 2000 euro aan reparaties en onderhoud betaald.
11 jaar
hartelijk dank voor deze nuttige technische bijdrage.
[quote=kushtrim]ik kan een ding zeggen, ik koop nooit meer een franse auto
ik heb een 407 bj2006 en elke dag piept iets, ik word er kneter gek van.
vandaag bij Shell getankt en ik dacht ik gooi het vol zo vol dat er er brandstof uit die gat kwam.
dopje dicht en weg rijden, wat gebeurt er nu krijg ik op de bordcomputer -- te weinig roetfilter addiatief--
ik weet precies wat ik ga doen, NIETS ik ga zo rijden totdat de hele auto blokeerd.
ik heb deze auto alhaalf jaar, en ik heb hem voor 6000 gekocht en in die haalf jaar heb ik rond 2000 euro aan reparaties en onderhoud betaald.[/quote]
Het gaat hier niet zozeer over het brandstofsysteem zelf, maar meer over het uitlaat(reinigings)systeem. Dus als 'ie aangeeft 'te weinig additief', helpt het niet je dieseltank vol te gooien. In plaats daarvan moet de naar dealer om het additieftankje te laten bijvullen! Zonder additief denk ik niet dat 'ie door de volgende APK komt....
11 jaar
bericht verwijderd (twee keer geplaatst)
11 jaar
[quote=kushtrim]ik kan een ding zeggen, ik koop nooit meer een franse auto
ik heb een 407 bj2006 en elke dag piept iets, ik word er kneter gek van.
vandaag bij Shell getankt en ik dacht ik gooi het vol zo vol dat er er brandstof uit die gat kwam.
dopje dicht en weg rijden, wat gebeurt er nu krijg ik op de bordcomputer -- te weinig roetfilter addiatief--
ik weet precies wat ik ga doen, NIETS ik ga zo rijden totdat de hele auto blokeerd.
ik heb deze auto alhaalf jaar, en ik heb hem voor 6000 gekocht en in die haalf jaar heb ik rond 2000 euro aan reparaties en onderhoud betaald.[/quote]
tja met zo'n instelling weet je zeker dat je storingen krijgt.
en als er elke dag iets piept, dan zal daar wel een oorzaak voor zijn.
dan kan je wel Peugeot de schuld geven, maar elke auto zal bijven piepen met een storing.
als je de storing niet laat oplossen, dan zal hij blijven piepen. Dat gebeurd met een VW of Toyota net zo goed.
en wat is er allemaal aan gebeurd voor die 2000 euro? en wat is de km stand van de auto?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar