Peugeot 307: Airco slaat na circa 30 sec weer uit

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

vandaag liet ik de airco bijvullen en alles leek goed totdat we hem gingen testen
Ik heb een 307SW en als je hem aanzet dan slaat de airco aan om vervolgens binnen iets van 30 sec weer af te slaan.
Als je vervolgens de climate control uit en weer aanzet dan slaat de airco weer aan om weer binnen 30 sec uit te slaan.

We hebben hem een tijdje laten staan maar hij slaat dan ook vanzelf niet weer aan, totdat je de climate control weer uit en aan zet.
Is er iemand met suggestie,s want de monteur zei het kan van alles zijn maar ik dacht misschien komt dit vaker voor bij de 307SW en weet iemand als hij mijn klacht hoort wat het waarschijnlijk is.

Er is de juiste hoeveelheid gram bijgevuld namelijk 585 gram

foppe26

Geplaatst door foppe26 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

harry4203 (650) PRO, 11 jaar geleden

ik neem aan dat degene die in staat is om de airco te vullen ook wel bij het testen heeft gekeken of bv de druk niet te hoog oploopt (werking koelvin). je zegt bijgevuld? ik neem aan dat is leeggehaald en daarna met 585gr koudemiddel is gevuld. blijft de kachelaanjager in de auto wel draaien? kan nog in de afstelling van de luchtspleet van de aircocompressor zitten. wellicht eens uitlezen. kortom, laat er iemand met kennis van aircosystemen naar kijken aub.

foppe26 (0), 11 jaar geleden

Heb er niet veel verstand van maar lees in google dat als het aan de afstelling van de luchtspleet ligt dat hij dan langer aanblijft dan mijn 30 sec?

kaleido 1 (2065) PRO, 11 jaar geleden

Ja , en bij google weten ze alles.
Maar mijn mening is ook net zoals die van harry , laat er eens iemand met verstand van zaken naar kijken.
Bijvullen kan namelijk niet, leeg halen , afpersen , indien nodig ivm lekkage , vacumerren en afvullen op juiste gewicht.
En dan begint het echte werk , het constateren waarom hij nu niet goed werkt.
Daarvoor is er meer info nodig.
Draaidt de condensorfan ?
Werkt de kachelventilator ?
Wat zijn de drukken , zowel laag als hoog ?
Enz.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Fluor vergeten Ferrie, oo shit das de snelle methode of niet?
Weet het niet meer, iedere garage werkt toch zo, of ben ik nu verkeerd?

Ojaa weet het weer is toch simpel...fluor.

foppe26 (0), 11 jaar geleden

Fluor is er inderdaad niet ingedaan maar is wel ter sprake gekomen.
Hij heeft hem een half uur aan wat meters gehangen om te kijken of de druk? het zelfde bleef zodat er een indicatie was of er een lekkage was, dit bleef goed

kaleido 1 (2065) PRO, 11 jaar geleden

En daarna , werkte hij nog niet goed , wat is er toen gedaan ?
Wat waren de werkdrukken bv.
Al uit laten lezen op eventuele foutcodes ?

harry4203 (650) PRO, 11 jaar geleden

zo te lezen is ie alleen afgeperst, werkdruk zal ie wel niet weten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.