Peugeot peugeot 205 cti 1.9: afslaan motor 205 cti

Bouwjaar: 1992

Hoi,
Ik heb al een aantal weken het volgende probleem:
De cti valt zomaar uit waarna er geen vonk meer is, na enige rust kan hij zo weer starten en valt hij steeds uit waarbij je de toerenteller terug ziet vallen
In het begin sloeg hij af zodra hij warm was later veel sneller.
Vervangen zijn al de bobine, ontstekingsmodule en er is een andre ontsteking geprobeerd maar zonder resultaat.
LAs tip kreeg ik de bovenste dodepunt sensor maar die schijnt de 105 pk 1.9 niet te hebben.
Kan het de ecu zijn en is deze uit te lezen, volgens de locale dealer niet maar op de diverse forums komen ik ook andere info tegen.
Ook hebben ze het over het ontstekingsrelais maar als deze in de ontsteking zit dan is dit ookal uitgeprobeerd.
Iemand enig idee, fietsen gaat de lol ook gauw van af

Groeten

HAns

meppie

Geplaatst door meppie (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

zet tijdens het rijden eens een lampje op de plus van de bobine met een paar lange draden plak je die vast op je dashboard zodat je zeker komt te weten of de voeding van de ontsteking wegvalt. Als dat zo is zit het in je kontaktslot of in de zekeringkast, mijn zoon heeft net zo'n auto en daarbij was er een stekker uit de zekeringkast getrokken die zat er nog los bovenop en gaf dus een onzekere verbinding.

meppie (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de reactie, als hij uit is gevallen dan heeft hij geen stroom op de bobine dat weet ik zeker, kontakt werkt gewoon en de startmotor draait ook, kan het dan het slot zijn?
zekeringen had ik ook aan gedacht, welke zekering was het bij je zoon dan kan ik daar nogmaals naar kijken

Hans

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

De ontsteking is niet gezekert maar loopt wel via de zekeringkast. De plus van het contakt is dezelfde als van het remlicht dus als de remlichten nog wel branden als de motor niet meer lopen wil dan is je kontaktslot goed en zit het na je kontaktslot en de zekeringkast.Dus tussen de zekeringkast en de bobine.

meppie (0), 20 jaar geleden

ga het morgen proberen
dank je

hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum