Hallo. Mijn peutje heeft het met zijn 267500 km's altijd goed gelopen tot gisteravond en oa vanmorgen.
Mijn rit naar mijn werk van een uur ging zonder problemen tot ik voor de poort moest wachten.
Motor lekker op temperatuur. Liep als een zonnetje. Na het afslaan. Sloeg hij dus nog een aantal keren af oa met een toerental tot 3000 rpm.
Wat kan het zijn? Ik wil nog wel graag thuis komen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst eens of de vacuumslangetjes goed zijn (niet afgescheurd, niet losgeschoten). Achterop het inlaatspruitstuk thv gasklephuis en aan de voorkant van het inlaatspruitstuk ook weer net onder het gasklephuis (dikkere slang)
Retour slang ziet er niet geweldig meer uit. Zou het daar aan kunnen liggen? Of mischien is het iets anders?
9 jaar
Je bedoeld het slangetje van de carterventilatie op de voorzijde van het inlaatspruitstuk onder het gasklephuis? Deze slangetjes breken of scheuren vaak net bij de aansluiting op het inlaatspruitstuk met als gevolg valse lucht = afslaan, hoog/hoger en onrustig toerental afhankelijk van de staat van het slangetje. Je krijgt van mij een mogelijke oorzaak. Als dit slangetje inderdaad slecht, of inderdaad gescheurd (lastig te zien) dat zou je daar mee kunnen beginnen. Vragen of dit dan de oorzaak is of toch iets anders? Tja.......ik zit al thuis en jij nog niet. ;-)
Zijn twee slangen naast elkaar. Ze lopen beide naar achter toe naar de brandstof leidingen.
Ze zijn ongeveer 2 cm dik. Bij de retour is vlak naast de slangklem de binnenkant(versteviging in de slang) te zien en verder over een afstand van ongeveer 20 a 30 cm allemaal scheurtjes in de rubber.
Oplossing is nu dus de slang inkorten en een route tussen de gasklephuis en lucht filter te doen?
Verderop ziet de slang er veel beter uit.
9 jaar
Nee, dat is niet de slang die ik bedoel. Zo uit je verhaal op te maken, praat je nu over de benzine slangen. Uiteraard ook niet goed dat daar scheurtjes in zitten, maar dat zal niet de oorzaak zijn. Je moet kijken t.h.v. het midden van de motor aan de kant van de bougies. Recht onder de "carburateur" op het inlaatspruitstuk zit een slangetje (net zo groot qua diameter als een benzineslang) die vanaf dat punt met een bochtje verticaal omhoog loopt naar het pijpje op de zwarte kap die bovenop de "carburateur" zit. Dat slangetje moet je controleren op eventuele scheuren of misschien wel afgebroken onderaan daar waar het slangetje op het spruitstuk zit. Is een lastig plekje vanwege de bougiekabels.
Ik heb het slangetje bekeken maar die lijkt wel goed te zijn.
9 jaar
Ervan uitgaande dat je het slangetje goed hebt gecontroleerd, kun je nog eens proberen...neem 1 van de accuklemmen los en laat deze eens een uurtje los liggen. Sluit dan de accuklem weer aan, zet daarna het contact aan (2e contactstand) en wacht dan 30 seconden voordat je de auto zonder gas geven start. Laat de motor stationair warm lopen. k'Weet niet of er toevallig een radio in zit waar een code bij hoort? Zo ja, denk er dan om dat deze eventuele code nodig is om na los nemen van de/een accuklem, de radio weer aan de praat te krijgen.
Dat korte slangetje van ong 15 lang ziet er goed uit. Er zit zn groene verloopje op voor in de zwarte behuizing.
9 jaar
Dat is inderdaad het bedoelde slangetje.
Hoe kan het eigelijk dat het tot nu toe alleen gebeurd met een warme motor?
9 jaar
Ik heb er geen verklaring voor.
Ik wel. Dankzij de goede hulp van de wegenwacht is het probleem opgelost.
Het was de ontsteking module.
Waarschijnlijk te heet geweest en kapot gegaan.
In het vervolg bij een andere 205 ga ik dit dan ook gelijk controlleren.
En zit er als bij mij vandaag geen koelpasta meer op dan doe ik dat er zelf op.
Verder ga ik binnenkort nog wat slangen vervangen want die zijn ook bijna gaar.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar