Beste collega's,
we hebben hier een 308 staan waarvan de airco niet inschakelt. Uitlezen met de KTS590 gaf in eerste instantie het volgende aan:
995- Centrale elektronica voor aircocompressor - Zekeringkast
Boevenstaande fout was niet te wissen. Nu viel het me op dat de BSI geconfigureerd was ZONDER airco. Deze omgeprogrammeerd naar MET airco. Fout was meteen te wissen.
Nu was het natuurlijk te mooi geweest dat hij het weer deed na deze actie. Even verder uitgelezen dus, deze keer de meetwaarden. Deze zijn als volgt:
Aansturing aircocompressor - Uit
Verzoek van aircocompressor - Aan (Deze schakelt ook bij bedienen AC knop kachelpaneel)
Verdamper temp. sensor signaal - 16.9 graden Celsius
Vriesbeveiliging - niet actief
Hogedrukuitschakeling - niet actief
Lagedrukuitschakeling- niet actief
Verder meet ik ook geen enkele stuurspanning op de pomp. Foutgeheugen is nu leeg.
Iemand ideeën?
Groet, Kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Electriche thermostaat al een paar x gehad dat deze het probleem was
Er zit nog wel voldoende koudemiddel in het systeem ?
Beste Kevin ,
Voorstel van PSA om hier eens naar te kijken . Koppel de 12V-accu los.
Controleer of er stukken afdichtmateriaal aanwezig zijn in de voet van de stekker van de elektronische eenheid van de motorventilatorgroep (bij "a") : ( zie tekening 1 , voor de plaats zie tekening 2 )
Bij aanwezigheid van stukken afdichtmateriaal : Voer werkzaamheden 1 + 2 en de aanvullende bewerking uit
Bij afwezigheid van stukken afdichtmateriaal : Voer werkzaamheden 1 en de aanvullende bewerking uit
2.4. Werkzaamheden
2.4.1. Werkzaamheden 1
Vervang de elektronische eenheid van de motorventilateurgroep.
2.4.2. Werkzaamheden 2
Vervang de stekker.
Let er ook op dat er meestal meerdere parameters te telecoderen zijn met betrekking de airco . BV het " type " airco .
Daarbij is het ook nog mogelijk dat een universele testkast deze parameters niet weergeeft .
Het is daarbij ook vreemd dat de parameter getelecodeerd was op " niet aanwezig " .
Dit gebeurd niet vanzelf , dus heeft al iemand hier in liggen te spitten .
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Ik kan in de PSA database kijken en soms nog bij de mogelijke dealer .
Stekkers lijken m.i. goed
Nog even verder gegaan, het volgende geconstateerd:
-Stekker op weerstand bij de fan lijkt dus goed
-Fan werkt (rechtstreeks aangesloten op 12V)
-Fan werkt ook met actuatortest op volle snelheid
Het enige wat me raar lijkt is dat de koudemiddeldruk via de KTS wordt aangegeven als 25500 mbar... ?? Instelwaarde 0-18000mbar geeft hij aan.
Hogedrukafschakeling echter niet actief volgens de KTS.
Toch weerstand vervangen? Of andere opties?
Groet, Kevin
Kleine update:
Via motormanagement lijken drukken AC wel OK. Maar op het moment dat de fan volgens de ECU op stand 2 draait staat deze gewoon stil. Onderdeel besteld bij Peugeot, morgen weet ik meer.
Groet, Kevin
Prima , we wachten af . Relais defect komt vaak voor .
Heren,
opgelost d.m.v. vervangen weerstand :-)
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken en de oplossingen!
Groet,
Kevin
Kijk aan . Mooi dat het is opgelost . Bedankt voor uw feedback .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar