close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 308: Deurvergrendeling bestuurderszijde gaat niet op slot

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5FT, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 103

Deur aan bestuurderszijde gaat niet op slot, zowel met afstandbediening als met de sleutel (in het slot).
Alle andere deuren en achterklep gaan wel op slot en worden wel ontgrendeld met de afstandbediening. Echter met de sleutel aan bestuurszijde NIET.
Ik ben op zoek naar een oplossing en wil graag een bedradingsschema hebben van het vergrendelingssysteem.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
Mvgr. Karel

Geplaatst door

katjang1954 (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Defect deurslot?

Erik2804 50

6 jaar

Schema kan ik enkel opzoeken op Peugeot Service Box met chassisnummer.

Westouterik 0
badge

6 jaar

Bedankt voor je snelle reactie.
Voertuigidentificatienummer: VF34 H5FT F950 50876

katjang1954 0

6 jaar

Onjuist chassisnummer .

Zonder spaties dan??

katjang1954 0

6 jaar

Dit is uw chassisnummer : VF3GJWJYB95050876 ??? Is echter geen 308 .
De fout zit ergens in de laatste 8 cijfers.

Oh, dat is vreemd, ik lees het af op mijn kentekenbewijs van (RDW).

katjang1954 0

6 jaar

Doe eens alleen de laatste 8

VF3 4H5FTF 95050876
VF3 GJWJYB 95050876

De 4e t/m 9e karakters zijn anders??

katjang1954 0

6 jaar

Rene, waar haal jij het vandaan??

katjang1954 0

6 jaar

Als ik de laatste 8 cijfers invoeren geeft PSA Frankrijk NIET uw auto op . Controleer het chassisnummer eens op de auto .
Plaats anders eens het kenteken .

Afgelezen op de auto: VF34H5FTF9S050876 is dit een juist nummer voor een 308SW?

Dan denk ik dat ik weet waar de fout zit, RDW heeft de "S" gelezen als een "5".

katjang1954 0

6 jaar

Als dit , 44JFV3 , uw kenteken is , heeft u een foutief kentekenbewijs .

Dit had er toch bij de eerste APK uit moeten komen....
Okee, maar daar ben je nu niet mee geholpen .
Off-topic, sorry.

Erik2804 50

6 jaar

Bijgevoegd het schema van het linker portierslot .
Echter zou ik eerst eens de bedrading controleren bij het schanier ( A styl ) Dit komt zeer vaak voor dat er draden zijn onderbroken .
Rubber even goed loshalen .
Kentekenbewijs eventueel een keer vervangen ? Verloren - schade ?

Is er ook een legenda bij het schema?

katjang1954 0

6 jaar

6202 = portierslot
BSI 1 = relais / zekeringkast links onder het stuur .
IC 70 A en B = stekker in de linker A styl
MC 46 = massapunt links onder bij de A styl .

Wordt relais R5B aangestuurd door de afstandbediening/centrale deurvergrendeling??

katjang1954 0

6 jaar

F15 is volgens schema alleen voor de linker portierslot.
Als F15 defect is dan krijgt de "motor" ook geen stroom.

katjang1954 0

6 jaar

Zekering F 15 ( 30 Amp ) is de voeding voor de 4 portieren .
Als " voorbeeld " geef ik u ook even het complete schema om te laten zien hoe complex het vergrendelsysteem is .
Daarom stuur ik u ook gedeeltes van het systeem .

De ontvanger ( HF ) van de afstandsbediening zit in de CV00 . ( stuurkolomschakelaar )

Echter u schrijft al dat het linker portier NIET vergrendeld als u deze bedient met de sleutel via het linker sleutelslot .
Dan zou ik het toch gaan zoeken in het linker slot ( bijvoorbeeld , en u bent niet de eerste , zit de stekker wel goed gemonteerd aan het slot ? ) ( is er geen verbindingsstangetje losgeschoten ? )

Eens met Rene, controleer het deurslot.
Vandaar mijn eerste suggestie in die richting...

Het portierslot bevat schakelaars die de stand van het slot detecteren, stelmotor cv, mechanisme etc.

Het portieslot blijkt ook NIET te vergrendelen middels de sleutel in het portier.
Dit lijkt toch echt op een mechanische storing en niet een elektrische aansturing van een stelmotor.
Het kan zijn dat het slot (mechanisch) ergens halverwege in een ongeldige stand terecht is gekomen waardoor niets meer gaat....

Controleer ook de stelkabels en hun bevestiging.

Erik2804 50

6 jaar

Bedankt allen tot zover, ik heb nu voldoende info. Ik zal eerst bij het slot beginnen. Wordt vervolgd.

Is er ook een complete schema die als ik inzoomen leesbaar is.

katjang1954 0

6 jaar

Complete schema staat op : 05/11/2018, 13:25 .
Anders stuur ik u even een PDF bestand via de E-mail als het niet lukt .
Maar nogmaals : het lijkt mij geen elektrische storing in de zin van draadbreuk , voedingen of massa probleem .

Als ik inzoom op dat schema kan ik niks lezen.
Ik ben gewoon geïnteresseerd in een complete leesbare schema als "elektro man", ik zal zeker je advies opvolgen.
Mijn e-mail adres is katjang@gmx.com

katjang1954 0

6 jaar

Zie uw E-mail .

Nou "elektro man" . Al iets gevonden ?

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om eraan te beginnen vanwege omstandigheden.
Zal zeker resultaat terugkoppelen.
Bedankt voor je interesse.

katjang1954 0

6 jaar

Slot (links voor) kan ik inmiddels met de sleutel op slot zetten en weer van het slot halen.
Ook de andere sloten (Links Achter, Rechts Voor, Rechts Achter en Achterklep).

Als alle sloten op slot zijn gedaan met de sleutel en ik wil ze weer ontgrendelen met de afstand bediening, dan gaan alle deuren van het slot af behalve Links Voor, deze blijft op slot.

Aan het slot zitten twee kabels, 1 om de deur te openen waar dient de tweede voor? Deze gaat zover ik het kan zien naar de deurgreep.
Verder zit er een stang met een soort van kruiskoppeling, deze wordt bediend door de sleutel en werkt dus naar behoren.

Er zitten verder voor zover ik het kan zien geen stangetje of zo aan het slot.

Tot slot zit er nog een stekker met bedrading.

Het slot demonteer ik door de twee Torx-boutjes los te draaien.
Hoe zit het dan met de kabels, kunnen deze eraan blijven?
En hoe verwijder ik de de stang van het slot.

katjang1954 0

6 jaar

De kabels blijven eraan hangen, de stang van het slot? Je bedoelt de cilinder slot? Die moet je eruit halen dmv van het torx boutje, maar je bent heel 'kundig' dan kijk en probeer je toch de boel los te halen ipv van te vragen. Hebben zich al meer dan 6 mensen gemoeid, 3 weken verder. en Erik de eerste tip gegeven........
Als ik dit verhaal zo lees, is gewoon je deurslot defect dit komt regelmatig voor,
Succes gr jw

j@n-willem 0
badge

5 jaar

Meneer is " elektroman " en wil graag metingen uitvoeren .
Dus wel een beetje begrijpelijk dat het deze kant op gaat .
We wachten rustig af .

Inmiddels al 10 dagen verder.....
Al vorderingen?

j@n-willem 0
badge

5 jaar

Al bijna 4 weken verder.....

j@n-willem 0
badge

5 jaar

Heeft zich waarschijnlijk zelf opgesloten.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.