Hallo,
Ik heb hier een Peugeot 206 binnen staan.
Heb voor 3 maanden terug de airco gevuld.
Vandaag kwam de klant met de klacht dat de airco het niet meer doet.
Ik heb de drukken gecontroleerd en deze zijn goed.
Heb de aircopomp gecontroleerd op spanning op de magneetkoppeling. Hier komt gewoon spanning op.
Toen de motor gestart en weer gekeken naar de aircopomp.
De magneetkoppeling slaat mooi in, maar laat ook direct weer los. Even later slaat hij weer in en direct weer los. Nu vermoedt ik dat de aircopomp te zwaar draait.
Ik heb alle systemen van de auto met mijn Opus uitleesapparatuur uitgelezen en er zitten helemaal geen storingen in het systeem. Het betreft een handbediende airco dus geen climatcontrol.
Wie heeft dit probleem ook al eens meegemaakt en wie weet een eventuele oorzaak en plan van aanpak?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
valt de spanning van de compressor eraf, of laat alleen de magneetkoppeling los?
Wat is de waarde van de lage en hoge druk op moment dat de pomp afslaat ?
Verder kan de airco ook uitslaan als de motor temperatuur sensor een te hoge(lees verkeerde) waarde geeft. Verder zorgt de temperatuursensor in de verdamper voor het uitslaan van de airco als deze het vriespunt nadert. De hogedruk sensor in dit systeem is lineair en in de live data gegevens van de motor kun je zien of deze waarde kloppen met de waarde op de meter.
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassis nummer, dan kijk ik eens in het schema voor je.
Vrgr PT nieker
Tap de installatie eens af, er kan in die 3 maanden ook teveel weggelekt zijn.
Klant is niet meer geweest. Heb dus nog geen oplossing
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar