close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Al om problemen met 307 SW

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Wie of wie heeft raad. Wij hebben een 307SW HDI uit juli 2005 met allerlei problemen, al diverse keren retour maar problemen blijven bestaan. Soms even weg maar uiteindelijk....

Wat zijn zoal de problemen:
1. motorblok kantelt wel heel erg bij los laten en daarna weer gas geven. Is duidelijk voelbaar in de stoelen maar ook in schakelblok.
2. in stationair lichte piep uit motorblok, lijkt geluid van koelvin maar deze draait helemaal niet. Boven 2500 ~ 3000 toeren lijkt dit weer even terug te komen, of er een turboventiel lucht lekt??
3. bij koude motor regelmatig ook geratel uit blok
4. na recente beurt lijkt vermogen boven 3000 rpm wat minder als voorheen
5. gevoelsmatig brandstof verbruik wel aan hoge kant. Motor is ook niet meer zo stil als voorheen

Wat is er al aan gedaan. Motorsteun arm bleek defect en is vervangen, koelvin heeft problemen gegeven. Bij uitgeschakelde airco draaide deze niet en motortemp. liep te hoog op. Bij ingeschakeld leek dit niet zo sterk te spelen, maar toch. Diverse malen gecontroleerd aan software gehangen, maar geen foutcodes.

Help! wat kunnen we hieraan het beste doen?

Geplaatst door

M_v_Dam (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Is vaak de onderste motorrubber die slap geworden is door trillingen/olie.
2 en 4. Misschien het kleine verbindingsslang turboslang (kunstof) met turbo. Wil nog wel eens gaan scheuren. Hoor je meer gesis in de auto.
5. Gevoelsmatig, ga het eerst eens goed berekenen. Iedere keer zelfde pomp tanken (zelfde pompnummer is het mooist), bij eerste klik stoppen en uitrekenen.
Kwa luidruchtigheid kan aan de verstuivers liggen die niet optimaal verstuiven.

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Is het een 90 of 110 pk hdi?? en dat gepiep is dat stationair of als je de motor start en uitzet? de kanteling van de motor is makkelijk te verhelpen, het onderste motorsteunrubber is soms kapot of slap er zin anderen voor te krijgen, ook kun je het proberen om stukken rubber van uitlaatrubbers ertussen te zetten dat wil ook nog wel eens helpen.
GRTZ Kleineman

kleineman 0
badge

18 jaar

ik denk dat het piepen uit het vlieg wiel komt als de auto al een beetje een hoge km stand heeft zou dit het probleem kunnen zijn dat hij ook zo schok met optrekken en afremmen advies druklager koppeling drukgroep en vliegwiel vervangen dan is het volgens mijn over

monteurtje5 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.