close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Ander motorblok ingebouwd gaat wel rond slaat niet aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Hallo daar hier een vraag over mijn peu 307 ik heb een ander blok ew10a overgebouwd en ook de versnellingsbak dit is een 20dm74 maar hij wil niet aan slaan ben hier nu al een hele poos mee aan het uitzoeken waar het aan kan liggen auto al bij de peu garage geweest kost ook drie honderd euro maar probleem niet opgelost ik heb alles zelf ook doorgemeten en alles werkt benzine vonk alles maar toch doet hij het niet ik had eerst ook dat hij niet uit ecomodus wou maar ik heb deze gereset en de ecu ook vliegwiel is ook meegekomen met het andere blok en voordietijd mijn eigen geprobeerd alleen de eerste x starte die en daarna niet weer ook drooggestart maar niks wie o wie weet nog iets ben inmiddels 1500euro verder na dat ik de bsi heb gereset gaf hij wel P0336 aan krukas sensor maar is ook doorgemeten ???????

Geplaatst door

Yaimas111 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Distributie op tijd ?

Ja niks mee aan de hand staat goed

Yaimas111 0

8 jaar

Nefkens noord Peugeot garage snappen er ook niks van 🤔

Yaimas111 0

8 jaar

Compressie meting gedaan? Als je echt vonk en brandstof hebt, kan het alleen maar daar aan liggen. Hou je ook injectie puls bij doorstarten?

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Ja de garage

Yaimas111 0

8 jaar

Denk ik zo die hebben alles geprobeerd en vroegen mij als ik er achter kwam het te vermelden aan hun en dit is een echte peu garage

Yaimas111 0

8 jaar

Zal mijn bsi het andere blok niet kunnen herkennen dan verder geen meldingen dat is het rare

Yaimas111 0

8 jaar

Als die hem niet herkend zal er geen injectie puls zijn of iig blijven, daarom vroeg ik het. En dan krijg je zeker een code, misschien niet in de bsi maar zeker wel in de immobilizer module. Even kort gezegd kan het gewoon niet dat een motor niet (probeert ) aanslaat als er Vonk, compressie , brandstof en timing is. Dus je mist (of verliest) er 1.

En de garage heeft niet alles geprobeerd, anders deed hij het ;-)

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Hij heeft met mijn ouwe vliegwiel op het blok bij de garage gestaan en is wel grondig nagekeken maar konden het echt niet oplossen ook nog paar x daar geweest en ze hebben mij heel netjes geholpen daar kwam de auto ook niet uit eco modus maar heb daarna het vliegwiel van het blok wat ik geplaatst heb gemonteerd en daarna alles weer in elkaar maar toen stond hij nog steeds in eco daarom heb ik bsi en ecu gereset daarna had ik geen centrale deur vergrendeling meer. maar was wel uit eco ,lampen deden het weer ramen ook Zal hij nu wel weer overnieuw moeten inlezen nu zeker 😂het blok komt bij ven internationaal motors weg en heeft voordie tijd gelopen

Yaimas111 0

8 jaar

Kan ik zelf ook zo,n injectiepuls geven dan?

Yaimas111 0

8 jaar

En kan een motorblok ook te veel brandstof op de kop krijgen en verzuipen door aldoor starten ?

Yaimas111 0

8 jaar

Injectie puls kan je meten, niet geven, dat doet de computer. Als de computer een p0336 zet dan heeft hij dus geen signaal en dus geen tijdstip om in te spuiten. Je zal echt op zoek moeten naar wat je mist (vonk, compressie, timing of brandstof), anders zal hij nooit starten. Aan de hand van wat je mist, kan je op zoek waarom je het mist.


Succes

Mvg diagnoseoplocatie.nl

Dank je ik ga er weer mee bezig

Yaimas111 0

8 jaar

Zou zeker krukas signaal controleren. Kun je de foutcode wissen of wil dat niet? Mijn ervaring is dat de motor soms eerst weer gelopen moet hebben en dat daarna de fouten pas willen wissen. Dan kan het gebeuren dat er een foutcode niet van toepassing is.

Zoals aangegeven door diagnoseoplocatie, als je vonk en injectie hebt dan zou een immo probleem inderdaad niet van toepassing zijn.

Houd wel in het achterhoofd dat veel immoproblemen geen foutcodes geven bij psa, dus data controleren is noodzakelijk om een probleem met de startblokkering te herkennen.
Deze data moet gecontroleerd worden in bsi (is immo module) en motormanagement.

Ik heb gister geprobeerd aan te slepen maar doet niks nu heb ik het gevoel dat ecu en bsi toch niet meer goed werken kan dit zonder storingen wat ik me wel kan indenken is dat ik verkeerde versnellingsbak heb meegekregen van Franse auto,s hier in Groningen deze geplaatst op mijn ouwe blok en geprobeerd te starten kan de ecu bsi daardoor dan niet meer functioneren

Yaimas111 0

8 jaar

Nu ik het nieuwe blok geplaatst heb en andere versnellingsbak

Yaimas111 0

8 jaar

Als je een verkeerd type versnellingsbak hebt dan zit de krukassensor mogelijk niet op de juiste positie gemonteerd of te ver van het pulswiel.
Is het krukas signaal daadwerkelijk gemeten of is enkel de weerstand van de krukas sensor gecontroleerd?

Ja alles is gecontroleerd maar dat was situatie daar voor nu goede bak en motor

Yaimas111 0

8 jaar

Beste mensen het probleem is bekend

Het bleek dat de uitlaat katalysator verstopt zat we hebben een nieuwe op gezet en het was starten en lopen

Yaimas111 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.