Mijn auto heeft sinds kort een probleem. Auto reed echt als een zonnetje tot een paar dagen geleden. Je merkt dat de auto niet meer vloeiend zijn acceleratie pakt. Je voelt hem horten en een beetje stoten.
Als ik op cruisecontrol rij, dan merk je er helemaal niks aan....dan rijdt ie gewoon "goed". Maar zodra ik wil accelereren dan merk je dat de vloeiende lijn verdwenen is. Geef je tot op de grond diep gas, dan accelereert hij echt wel en ook naar zijn top, maar allerminst lekker vloeiend wat hij eerst wel deed.
Ik heb de blowoff al vervangen, maar dat was het probleem niet. Bougies wil ik dit weekend gaan doen.
Ik kan de auto uitlezen met PP2000 software, maar ik vroeg me af of iemand hier nog tips voor me heeft. Zelf denk ik aan bougies of bobine(s). Of mijn katalysator kapot? Ik hoop niet dat dit het welbekende THP timing probleem is waardoor de timing verschuift.
Iemand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
eerst maar eens uitlezen, op de gok vervangen wordt duur
Weet jij misschien waar ik op moet letten met PP2000 software?
12 jaar
stop met alles
en zet de auto bij de dealer neer
pp2000 is oude software tegenwoordig heb je diagbox
voor de thp motor moet je deze al hebben
dit ook als je hem naderhand gaat herprogrammeren en intialiseren
dit is een bekend probleem
dit licht aan de ketting
deze staat van tijd af
als je hem uitleest heb je dan p2191
je moet met speciaal gereedschap werken namelijk anders altijd problemen naderhand
moet namelijk tussen 88.0 en 90.1graden liggen
ketting moet opgemeten worden
2 boutjes moeten vervangen worden (zitten de poelies mee vast)
spanner moet gecontroleerd worden of het de juiste is
als je een andere storing hebt dan bougies eruit en naar je klepsteel kijken
dit moet dus met een camera
als klepsteel vervuild is
dan coulance aanvraag laten doen voor nieuwe kop
als katalysator kapot is heb je p0420(zo uit mijn hoofd) als storing
bougies heb je storing happerende ontstekking, bougies vv als ze langer dan 60.000km in hebben gezeten of dicht tegen aan zitten
anders klepsteel laten bekijken en dan wordt het waarschijnlijk nieuwe kop,
er is bericht van dat je met spul de inlaat moet inspuiten zodat de kleppen worden gereinigd maar uit ervaring weet ik dat dit niet werkt
1bus 50euro en moet er twee gebruiken volgens die beschrijving
je schrikt van de timing probleem
dan mag je nu van bovenstaande schrikken en hopen dat het p2191 is
Diagbox heb ik ook gelukkig...zal eens kijken wat ie dan doet
12 jaar
Nou, het is dus de timingbelt...
Codestoring is P1385
Andere codes:
P1536
P0703
P0074
P0565 cruisecontrol (wist ik)
Iemand enig idee wat dit geintje me weer gaat kosten? Auto is nog geen 5 jaar oud :(
[img]http://i40.tinypic.com/2ylqpgi.jpg[/img]
12 jaar
p1536 storing rempedaal
rempedaalschakelaar vv dit is samen met een korte kabelboom wat je extra krijgt om te voorkomen dat in toekomst deze storing terug komt
storing p0703, p0074 en p0565 allemaal cruisecontrol/rempedaal gerealiteerd
eerst rempedaal schakelaar vv en kabelboomje monteren storing wissen voor ze allemaal
en je zegt zelf timing belt
echter het is zelfs het andere
p2191 is het opneiuw afstellen van de timing
p1385 is de 2 flessen om motor te reinigen, zoals gezegd werkt dit niet echt
beste is als je storing p1385 hebt
foto's maken van de inlaatkleppen en voornamelijk de klepsteel
deze foto laten indienen door de dealer en afwachten welke coulance eventueel je krijgt
anders moet de kleppen vv worden, beste is komplete kop
dus nieuwe kop en daarna wordt dan ook hier weer op tijd gezet
het enige is dat de kop er bij komt
vuile kleppen komt door de benzine en dat de motoren te veel te arm staan en dus eerder vervuild zijn
durf niet te zeggen of coulance krijgt ivm 5jaar, bij 3jaar zou het nog net kunnen maar 5jaar is net te lang
wat altijd moet is volledig juist ingevulde onderhouds boekje
als je 2000km te laat een beurt hebt laten uitvoeren is het al coulance afgewezen
ga maar van uit van niet en dat het als je het goed doet en alles doet over de 3000euro zo komt zonder veel probleem
je moet dan wel 100% zeker weten dat de inlaatkleppen vervuild zijn
de uitlaatkleppen zien dan goed uit maar niet de inlaatkleppen
net alsof er drap op zit
De p1385 storing is weg na een grote beurt. Maar vanmorgen viel het vermogen weg en lees ik een p2191 storing. Op naar de dealer dan maar weer :(
12 jaar
ben bang dat p1385 toch een keer terug kan komen, wissen zou dan de oplossing geweest zijn en niet de grote beurt zelf, enige is dat nu dag langer duurt voordat hij terug komt ben ik bang voor
als we diagbox gebruiken (je hebt hier pp2000) dan kunnen we via geleidende diagnose uit dat bougie controleren
dan blijkt deze niet goed te zijn en dus vv van bougies 2maanden later weer p1385 en dan maar toch met camera in de kop gekeken
met 1385 controleer bij deze de inlaatkleppen ivm de kans zeer groot is dat kleppen vervuild zijn door te rustig rijden (het nieuwe rijden is leuk bij de pomp, maar de motor kan er niet tegen)
keer fel doortrekken is juist goed voor de motor, even zijn longen weer vullen met lucht en blazen, (voor een mens voelt het goed toch, om keer stoom af te blazen en keer diep in te ademen, voor de motor dus het zelfde)
1geluk heb je p2191 100% vergoeding dit jaar als hij tussen 3-5jaar zit en onder de 100.000km
Hey Werner, ik het mis hebben maar op dit moment is de maximale termijn van beurt overschrijding nog slechts 1000 km om voor coulance in aanmerking te komen.
dit zou kunnen
maar op dit moment is mij niks bekend dat de coulance tot zoveel km's niet mag overschreden worden
voor coulance in aanmerking te komen moet eigenlijk altijd onderhoud conform zijn als dit teveel wijzigd dan daalt de coulance zeer snel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar