close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Auto houdt sterk in en trekt door bij plank gas.

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo ik heb een probleem met de motor van mijn 306 cabrio phase 1.
Er zijn wat metingen gedaan d.m.v. uitlezen en uitlaatgas meting de uitlaatgas meting scheen in orde te zijn. Ik heb soms dat het motormanagement lampje aan gaat volgens de uitlezing was de brandstofverhouding niet juist.
We hebben het een en ander als oorzaak kunnen uitsluiten.
Bougies zijn vervangen.
De stappenmotor deed het niet en is vervangen door een nieuwe (probleem niet door opgelost)
De injectors zijn ook in orde en er wordt nergens valse lucht getrokken door kapotte slangen o.i.d.
Lambdazonde werkt correct
Brandstofdruk was ook voldoende.

Hij houdt in bij een normale rijstijl maar dan houdt hij dermate in dat ik angst krijg dat hij alle vermogen verliest, vervolgens geef ik dan vrij veel gas bij en enkele seconden lang inhouden heeft de motor aardig wat pit.
Wat ik op zich wel raar vind is dat het motormanagement lampje niet aangaat wanneer hij inhoudt (die gaat willekeurig aan en uit zowel bij stationair als snelweg)
Ik zou graag weer het vertrouwen terug krijgen in deze wagen, wie o wie weet wat het probleem kan zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Chris

Geplaatst door

News Hitter @ Twitter (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand enig idee?

je geeft weinig info
waar we iets aan hebben is storingscodes
viergasmeting wat zijn de waardes tijdens de test
heb je al gereden met testapparatuur aangesloten en wat geven de parameters dan aan

andreas08 0
badge

9 jaar

Beste Andreas08, het betreft een phase1 met een 2polige stekker en de storingscodes die daarmee te meten zijn zijn beperkt.
Ik weet alleen dat de garage zei dat het brandstof mengsel verkeerd was bij stationair toeren en met brandend motor management lampje. Ze hebben een 4gas meting gedaan daarvan weet ik alleen dat de waarden daarvan "in orde" zijn. Ook hoorde ik dat de waarde van de brandstofdruk 300 millibar was. Ik heb zelf (nog) geen uitlees apparatuur en heb nog nergens heen gereden met zo'n uitlees apparatuur aangesloten. Zoals ik al zei gaat er ook geen MMlampje branden op het moment dat hij zo sterk inhoudt, dus ik weet niet of zo'n apparatuur dit dan zou weten/meten wat er mis gaat op dat moment.
Ik zit de laatste tijd te denken of het iets met de botsschakelaar te maken zou kunnen hebben (geen idee of een los contact dit zou kunnen veroorzaken, ben geen automonteur en heb er ooit iets over gelezen)
Het schijnt wel steeds vaker voor te komen en erger te worden dus ik weet niet wat het is maar het moet opgelost worden, anders valt hij binnenkort stil langst de weg ...
Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden voor dit probleem, want ik heb een betrouwbare wagen nodig.
Groet alvast bedankt voor het meedenken en tips, Chris .

Een brandstofduk van 300 milibar (0,3 bar) is in ieder geval veel te weinig.
Lijkt me stug dat er dan a) geen foutlampje brandt en b) dat de uitlaatgas test in orde is.

oldford 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.