Peugeot 3008 2017: Auto met directe injectie: verstandige keus?

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HN02, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 96

Beste mensen,
Onze huidige auto is aan vervanging toe en ik overweeg een 3008 met THP 1.2 Puretech 130 pk motor
Ik heb me ingelezen in directe benzine injectie problematiek en bij de THP in het bijzonder.
Ik weet dat in deze fora vooral de problemen naar boven komen en vrijwel niet de verhalen wanneer alles gewoon volgens verwachting verloopt.
Echterrrrrr: als ik lees dat brandstofpompen en waste gates maar 100.000 km mee gaan, dat er geen E10 getankt moet worden, dat directe benzine-injectie principieel een verkeerde techniek blijkt te zijn (vervuiling), dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

In mijn 42-jarige ervaring als automobilist en ervaren sleutelaar gingen al onze auto's minimaal 350.000 km mee voordat ze ze 'eruit' gingen, en dan waren het zeker nog geen sloopauto's. Op dat moment hadden ze nog geen geheel of gedeeltelijke blokdemontage ondergaan. Het betrof hierbij allerlei merken: VW, Ford, Volvo 240/740, Saab . Ik krijg bij de THP motoren sterk de indruk dat die de 200k niet halen en in ieder geval bij 100k al een zgn. 'granulaatbehandeling' moeten krijgen. Voor mij zou dat onacceptabel zijn (want slecht ontwerp).

Dus ik heb een heel eenvoudige vraag: kan een gemiddeld THP 1.2 PureTech 130 pk motor in de regel de 300.000 km halen zonder vervanging van brandstofpomp, turbo, waste gate, of toepassing van 'granulaat- behandelingen'? Of is dat een uitzondering?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

eusz

Geplaatst door eusz (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 3008? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

harry4203 (425) PRO, 1 jaar geleden

Nee, alleen maken alle moderne auto's gebruik van directe inspuiting.

eusz (0), 1 jaar geleden

Niet altijd, een Toyota RAV4 heeft volgens mij nog steeds (indirecte) multipoint, zonder turbo. Niet zuinig blijft wel heel met relatief weinig onderhoud.

kaleido 1 (1585) PRO, 1 jaar geleden

Oké op een heel enkele uitzondering na , maken alle merken bij de jonge moderne auto gebruik van directe inspuiting , en ja vroeger of later krijgen ze allemaal problemen , als je veel korte afstanden en het nieuwe rijden uitvoert ben je vroeg aan de beurt soms al wel bij 50000 km , lange afstanden en op tijd de olie verversen voor de goede kwaliteit , rekt het .
Een goede onderhoudshistorie helpt een beetje. 300000 zonder problemen is bijna niet meer haalbaar.

eusz (0), 1 jaar geleden

helaas nauwelijks bruikbare reactie ontvangen

check

Beste antwoord, geplaatst door harry4203 (425) PRO, 1 jaar geleden

Volgens mij was je vraag of je probleemloos 3 ton kunt rijden met zo'n auto, volgens mij heb je daar 2 keer antwoord op gehad dat die kans nihil is. het is kwetsbare techniek, en die motortjes draaien ook nog allemaal op nagenoeg het max van wat ze kunnen.

    dag Harry, dat klopt, ik had alleen iets meer reacties verwacht. - eusz (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 3008 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum