Hallo,
Ik ben een bezitter van een Peugeot 406 1.8 SR 16v uit 2000.
Sinds het begin en later in steeds ergere maten stotterd de wagen voornamelijk tijdens het "normaal" acceleren tussen de 2000 en 2500 toeren. In het beginj heb ik het voor lief genomen, maar op dit moment word het behoorlijk hinderlijk. Als hij koud is lijkt hij er even geen last van te hebben, maar enkele straten verder begint het gestotter. Door meer gas te geven word het iets minder, maar je merkt dat ie niet lekker vooruit stuift.
Bij warme motor is het een stuk beter, maar nog steeds niet naar behoren. De wagen geeft dan toch het gevoel alsof hij iets vermogen mist. Peugeot dealer heeft hem uitgelezen en geen foutencodes kunnen vinden. Wel hebben ze 4 nieuwe bougies erin gedraaid (origineel peugeot), omdat ze meenden dat hij even op 3 potjes liep. De "oude" bougies zaten slechts enkele maanden erin. Oude waren van het merk NGK. Zelf heb ik de reset procedure al eens uitgevoerd met geen resultaat. De wagen is in koude toestand ook al eens uitgelezen maar kon hierbij ook geen fouten constateren. Iemand die me verder op weg kan helpen, naar het schijnt heeft peugeot geen verdere ideën.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ow ja, de wagen heeft nu 73.000 km op de teller.
zoals al eens eerder beschreven, inlaatdruksensor misschien? deze geeft bij uitlezen meestal geen storing weer.
inlaatdruksensor......die zit onder het spruitsuk? Kan deze op een of andere manier doorgemeten worden?
19 jaar
Ik heb trouwens ook nog even naar de bobine gekeken. Het is een SAGEM BBC 2.2
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar