Peugeot 206: Auto start goed maar slaat af na 200 m rijden bij afremmen

De auto start goed maar na 200 meter gereden te hebben begint de auto op 3 cyl. te lopen en slaat dan soms af.Dit gebeurd bij het afremmen voor een stoplicht. Het motordiagnose lampje gaat dan branden en de auto loopt dan na de herstart weer normaal. De storing die dan uitgelezen wordt is storingscode p 0300.Dit betekent een ontstekingsstoring. De bobine en bougies zijn al vervangen. Het oliesysteem is al gereinigd:

greefje

Geplaatst door greefje (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat voor olie zit hier in?

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien een injector?

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik weet waar oldtimer heen wil. Dit probleem kan veroorzaakt worden door verkeerde olie te gebruiken. Dus greefje ,wat voor olie zit er in.

hans4074 (0) PRO, 18 jaar geleden

blijven "plakken" van de kleppen(klepstelen) of stoterbussen die niet correct werken door.......? Wat voor dikte olie zit er in?

greefje (0) PRO, 18 jaar geleden

Heren bedankt voor de reacties,
We hebben er een 10w40 olie in zitten.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Doe er eens 5 w40 volsynt. in . Dat is de olie die ook in de roetfilter diesels moet.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

In de 206 2.0 ew10 MOET volsynt in

205GTiGriffe (0) PRO, 18 jaar geleden

Waar staat dat onder bij infotec?

Kan alleen vinden dat de ew10j4s vol. synt. in moet.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Dat klopt m.i. ook. Staat tegenwoordig op infotec onder plaats/in de werkplaats te gebruiken produkten/algemeen/onderhoud. Daar staat inderdaat dat aleen de j4s motor volsynt.olie behoeft.
Desalniet te min is het in de praktijk gebeleken dat 5w40 in sommige gevallen beter voldoet.
Volgens peugeot moet het niet Oldtimer, waar haal jij die informatie vandaan ?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik leest nu de vraag nog effe en zie dat er eigenlijk geen motortype genoemd wordt en ging er eigenlijk van uit dat er een EW10 bedoeld wordt.
Mede gezien de code P0300.
PAD => onderhoud en dan rechtsbovenin ongeschikte oliesoorten.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Oke heb ik gelezen, verbeter me maar als ik het niet goed lees maar daar staat toch alleen de EW10j4s genoemt ?. En niet de de ew10j4. erboven staat de 384f en er onder staat de ew7a dus we kijken toch naar hetzelfde ?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Jawel, maar er worden ook een heleboel andere motoren niet genoemd, mag daar dan helemaal geen olie meer in?
Op het moment dat dat kan moet je me roepen dan kom ik gelijk kijken.
Het gaat er in dit geval eigenlijk alleen maar om om ervaring te delen.
En ik heb de ervaring dat als er in de EW10 in de 206 en ook in de 307, geen volsynth. zit storing P0300 veel voorkomt vooral als het wat kouder is.
Maar ja, wie ben ik.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

ha ha , klopt helemaal, we dwalen af denk ik. Ik deel je mening wat betrefd de ervaring met volsynt in EW10J4 in elk geval volledig met je. Dus in elk geval is het voor greefje het beste om 5w40 volsynt. in de motor te gooien.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Toni ? heb je de online opgaven al gemaakt van de 207 ??Die ene van die gordels duurde bij mij een half uur voor het kwartje viel.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee nog niet Oldtimer, ik zal er eens aan beginnen.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb de gordels gedaan, je moet flink wat lijntjes trekken(naar de goede plek). Ik had die vraag inderdaat ook niet van de eerste keer goed!
Kort motorkapje hoor, van die 207. niet echt vriendelijk om aan te sleutelen. Bij de dv6 zit de turbo niet echt meer onder handbereik zeg maar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.