Peugeot 106: Auto start niet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: GTI 1.6 16v

Hi,

Onze peugeot wil niet meer starten.

Situatie: 2 weken geleden wilde hij overdag niet starten, 's avonds probeerde ik het nogmaals, toen sloeg hij direct aan. Nog een aantal keer achter elkaar geprobeerd, zonder problemen. Na een kort ritje geparkeerd, daarna weer geprobeerd en niks meer. Tot nu toe heeft hij niet meer gestart.

De accu is onlangs vervangen en doet het op volle toeren, bij het proberen te starten geen stroomafname in lichten en dashboard verlichting.

Alle zekeringen zijn doorgemeten en geen enkele is kapot.

Bij het aanduwen slaat de auto zonder problemen aan.

Bij een draaiende motor hebben we de sleutel nog eens rondgedraaid. Toen gaf de startmotor wel geluid van rotatie, daarna motor uitgezet, weer aangeduwd en toen deed hoorden we de startmotor niet meer roteren.

Het lijkt wel of de startmotor geen stroom krijgt als de motor uit staat. Bij het ronddraaien van de sleutel tot starten horen we namelijk ook helemaal geen klik of iets, alleen de brandstof toevoer die aanslaat. We hebben nog geprobeerd de auto flink heen en weer te schudden om te kijken of het eventueel een los contact zou kunnen zijn. Tevens hebben we met een hamer tegen de startmotor getikt, maar beide acties waren tevergeefs.

Wie denkt te weten wat er mis is met ons peugeotje? Wij zijn ten einde raad en willen graag voordat we naar de garage gaan weten wat het zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grt
Gerk & Ellen

gerkmulder

Geplaatst door gerkmulder (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Als je nu al zo handig bezig bent (en het verschil in ieder geval weet tussen starten en aanslaan!!) Waarom pak je dan niet even een multimeter en meet je achter op de startmotor op de kleine aansluiting, terwijl een ander een startpoging doet. In start-stand zou je op deze kleine aansluiting ca. accu-spanning moeten meten (als startmotor niet inschakeld) Heb je op de grote aansluiting een contstante ca. accu-spanning, en de massa van motorblok/startmotor is oké, dan kun je er van uitgaan dat de startmotor defect is.

gerkmulder (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor je bericht, dat zouden we dan nog eens moeten proberen. Ik hou je op de hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum