Peugeot 407: Auto stotterd na ongeveer elke 800 km

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Heb al geruime tijd problemen met mijn auto.
Ik denk zelf dat het ergens in mijn uitlaatsysteem zit, maar weet helaas nogniet wat precies.

Hier het probleem:
De auto rijd normaal gewoon goed en bij 100 km/u ongeveer 1 op 23
Op een gegeven moment gaat hij meer verbruiken ( bij een nieuwe rit dus in principe niet tijdens een rit )
Dan gebruikt hij 1 op 17 , als dit gebeurd weet ik dat hij weer gaat stotteren en stoten na een paar honderd KM
Mijn emmisie lampje brand ook.
Als hij dan op een gegeven moment gaat stotteren en inhouden ( gaspedaal gewoon dezelfde stand kan zijn gewoon 500 toeren zakken )
Moet ik ongeveer 10 min flinke toeren maken ( rij gelukkig veel snelweg ) daarna is het stotteren weg en rijd hij weer goed en zuinig ??

Ik denk dus dat het in het regeneratie proces zit , sensor , additie niveau , pomp , aansturing ... geen idee

PS bij de dealer zeggen ze dat het roetfilter nog niet verzadigd is ( 230.000 km op de teller )
Hoop dat iemand een oplossing heeft.

mvg
Fred

Digifred

Geplaatst door Digifred (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de emissielamp brandt dan is er een storing geconstateerd.
Als je die storing laat uitlezen, dan weet je meer. Maar het zal inderdaad wel met het roetfilter te maken hebben.

Digifred (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Als de emissielamp brandt dan is er een storing geconstateerd.
Als je die storing laat uitlezen, dan weet je meer. Maar het zal inderdaad wel met het roetfilter te maken hebben.[/quote]
Thks m8
Ik ga maar weer een keer langs
Ik heb het vertrouwen in Peugeot verloren na de laatste reparatie's
Ik ging erheen omdat ik geen vermogen meer had en 5 maanden later en 6000 Euro armer had ik hem weer terug.

Dit is nog het staartje wat er is blijven hangen , maar ga niet meer terug naar die peugeot dealer.
Toen vervangen : Turbo, bekabeling, veel sensoren, software, enz.. uiteindelijk de verstuivers vervangen en dat bleek de boosdoener te zijn.
Maarja dat geven ze natuurlijk niet toe.

Greetz
Fred

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Gezien de complexiteit van de huidige electronika kun je beter naar een dealer gaan. Maar ook daar heb je goede en slechte.
Alhoewel Citroen dezelfde motoren gebruikt, betwijvel ik of hun uitleesapparatuur in deze auto kan komen.
Anders zou dat ook nog een optie zijn. Mogelijk gebruikt Fiat dezelfde motor, ook dat is dan een optie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum